ICON IN ME
Human Museum
MASACRE/MYSTIC 46:45
Styl: thrash core  Stát: Švédsko/Rusko
Rok: 2009

Přestože je album „Human Museum“ od švédsko-ruských ICON IN ME jejich debutem, na metalové scéně rozhodně nejsou žádnými nováčky. Především jejich zpěváka Tonyho JJ si budete jistě pamatovat z kapel jako MAN, MNEMIC, TRANSPORT LEAGUE a nebo z výborného projektu C-187, stejně jako bubeníka Mortena (ex THE ARCANE ORDER, SOILWORK, HATESPHERE, SCARVE). Kapela se začala formovat v roce 2007, když se rozpadli moskevští HOSTILE BREED. Jejich kytarista D. Frans se začal ihned poohlížet po nových spoluhráčích a to, že nekoukal jen bezprostředně kolem sebe je nabíledni. Za pouhé dva měsíce byla jasná sestava a kapela se bez okolků pustila do natáčení svého debutního alba, které bylo hotovo za rekordních šest měsíců. Produkce se ujal Jakob Hansen (ROB ROCK, MAROON, DESTRUCTION, NEAREA, COMMUNIC, RAUNCHY atd. atd.) a kapela mezitím stihla odehrát sérii vystoupení, z nichž hned tím prvním otevřeli koncert MACHINE HEAD v Moskvě! Jejich moderní pojetí thrash metalu s pořádnou porcí masivního hard core je technicky brilantní, agresivní a perfektně zaostřené. Zdobí je extrémní nasazení a maximální soustředění, které funguje i ve chvílích, kdy zpomalí tu svou ocelovou obludu do středně rychlých otáček, aniž by přitom ztratili něco ze své vpravdě gigantické síly. Melodické linky se tu a tam objevují prostřednictvím zpěvu, ale v celkové vřavě nemají velkou šanci na přežití, ovšem i přesto přispívají k větší pestrosti projevu, který je i tak plný změn a kytarových soubojů. Přejme si, aby ICON IN ME měli trochu delší životnost, než většina kapel, ve kterých její muzikanti dříve působili.