IRON MONKEY

Iron Monkey/Our Problem

EARACHE  43:43/79:58

sludge metal  UK

Rok vydání: 2009

Britskou odpovědí na bahnitou lavinu sludge metalu valící se z amerických močálů se stali v roce 1994 notthinghamští IRON MONKEY. Sestavu tvořil bubeník Justin Greaves (BRADWORTHY), zpěvák Johnny Morrow, kytarista Jim Rushby, druhý kytarista Steve Watson (CEREBRAL FIX, později vystřídán Deanem Berrym) a basista Doug Dalziel (IRONSIDE) a ve své hudbě kombinovali doom metal s crust punkem. V praxi to znamenalo špinavý zvuk plný lhostejné agrese, rozlámaných sabbatovských rifů, chaotického bubnování, temného basového dunění, pískání zpětné vazby a nelidského řevu, který by všemi deseti braly death metalové party všude na světě. Na jejich hudbě nebylo z muzikantského hlediska nikdy nic obdivuhodného, ale jejich vpravdě diluviální vytí pravěkých monster bylo pro fanoušky vždy stejně hypnotizující, jako drsná bitka dvou pobudů v temném průjezdu. Na rozdíl od většiny svých souputníků se IRON MONKEY nezalekli rychlosti a jejich druhá deska „Our Problem“ byla na poměry panující v daném žánru nebývalý kvapík. Rozpad přišel v roce 1999 a členové kapely se dnes pohybují (či pohybovali) v různých kapelách obdobného ražení (CAPRICORNS, HELVIS, MY WAR, GERIATRIC UNIT apod.) Tato reedice EARACHE RECORDS přináší první dvě (a vlastně jediné) studiové desky a pikantní na tom je, že se jim nějak podařilo zaměnit potisk CD, takže na prvním disku je ve skutečnosti druhé album a naopak. Jako bonus najdete na prvním CD cover skladby „Cornucopia“ od BLACK SABBATH a na druhém pak tři skladby ze split alba s CHURCH OF MISERY.