CHRIS JAGGER´S ATCHA
Act Of Faith
SPV/MYSTIC 40:55
Styl: blues rock Stát: UK

Mít za bratra frontmana rockové legendy číslo jedna musí být pro hudebníka frustrace jak dělo. Jak možná víte, Chris Jagger je mladším bráchou Micka Jaggera a na rozdíl od něj zůstal vždy věrný bílému rhythm´n´blues, s jakým STONES kdysi začínali. Chris vydal už v 70. letech 3 celkem slušná alba, pak se na 10 let odmlčel, aby se v 90. letech vrátil a vydal další 3 podobné desky. V roce 2001 se po 4 leté pauze znovu přihlásil s albem „Channel Fever“, na které nyní navazuje aktuálním „Act Of Faith“, které ovšem zase nijak významným způsobem nevybočuje z kdysi nastoupené cesty. Svižné rhythm´n´blues s prvky country, new orleans funku, rock a billy a soulu, zahrané s přehledem a jistotou starého harcovníka, nepostrádající švih a potřebnou energii. Na albu se objevili i zajímaví hosté, v podobě zpěvačky Sam Brown, kytaristy Davida Gilmoura a také Micka Jaggera, který si společně s bráchou zazpíval ve skladbě „The DJ Blues“, což je vůbec první nahraný bratrský duet v historii. Celé mi to trochu připomíná Bill Wyman´s Rhythm Kings, ovšem Chris se drží přece jen trochu více při zemi a není žánrově tak rozpínavý. Jeho pojetí bílého blues patří jistě k tomu lepšímu, co dnes tento žánr přináší, ale na druhé straně z něj nijak zvlášť nevybočuje a postrádá trochu osobitosti, což je vždycky problém. Chris Jagger je solidní zpěvák, kytarista i skladatel, který má tu smůlu, že jeho bratr je žijící rockový GIGANT. V takovém případě nemáte v hudebním průmyslu žádnou šanci a je lepší věnovat se něčemu úplně jinému, třeba…(a to už si dosaďte sami).