KADAVAR
Live in Antwerp

NUCLEAR BLAST – 72:36

psychedelic hard rock Německo

Rok: 2014

Berlínské trio KADAVAR se rozhodlo po rozsáhlém turné a dvou studiových deskách vydat živé album, na kterém chtělo zachytit syrovou energii svých koncertů. „Po více jak 250 koncertech během loňského roku se považujeme více za „živou“ než „studiovou“ kapelu. Náš live zvuk se logicky liší od toho studiového a naši fanoušci se nás opakovaně ptali proč ještě nemáme koncertní desku. Zdá se že ten správný čas nadešel právě teď. Náš koncert v Antverpách byl asi nejlepší za celý loňský rok, všechno klaplo tak jak mělo, atmosféra byla skvělá a i se zvukem nahrávky jsme velice spokojeni...hlavně proto, že to nezní jako každé jiné živé album.“ Hmmm...tak to tedy nevím úplně přesně co tím chtěli říct, protože to zní jako „live“ album a to je přece to, co chtěli ne? Možná měli na mysli „pseudo“ koncerty, které se ještě později dodělávají ve studiu...tak toho se tady rozhodně neobávejte! Už jen fakt že se jedná o záznam celého koncert a ne sestřih z několika podařených vypovídá o značném sebevědomí a také vyhranosti kapely a jen potvrzuje jejich prohlášení na začátku recenze. Zvuk je logicky drsnější a syrovější než na studiových deskách, díky čemuž je více slyšet vliv MOUNTAIN a HAWKWIND. Kapela se s fanoušky moc nevykecává a tak jedna skladba následuje za druhou, díky čemuž má koncert spád i gradaci a většina skladeb je prodloužená o improvizaci někde uprostřed, tak jak se to dělávalo kdysi. KADAVAR jsou dřevní psychedelický hard rock se vším všudy a v 70. letech by z nich byli všichni na větvi.