KARMA TO BURN

Mountain Czar

RODEOSTAR/SPV – 23:46

instrumentální stoner rock USA

Celý vesmír je v neustálém pohybu, ale některé věci se prostě nemění. ROLLING STONES, AC/DC, MOTORHEAD...to jsou rockové konstanty, od kterých vždycky dostanete přesně to co očekáváte...a trio KARMA TO BURN můžete mezi tyhle velikány bez obav zařadit také. Ne, nechci je s nimi srovnávat po hudební stránce, ani co se týká věhlasu a místa v rockové historii. To, co s nimi mají společného je právě ta spolehlivost a respekt k vlastní tradici. Kromě prvního alba, kde podlehli tlaku vydavatele, hrají od svého vzniku v roce 1997 pouze instrumentální hudbu, své skladby důsledně označují místo názvy pouze čísly a po celou dobu se drží svého nezaměnitelného stylu. „Aby jste i bez zpěvu zaujali posluchače, musíte vytvořit nepřetržitý hudební tok, protože tam chybí hlas, který by vyplnil případná hluchá místa“, vysvětluje kytarista a duše KARMA TO BURN William Mecum. „Instrumentální skladba musí být jako na horské dráze, kde se všechno neustále pohybuje nahoru a dolů, to znamená že napětí a hybnost musí být bezpodmínečně zachována. Před dvaceti lety mi bylo řečeno, že čistě instrumentální kapela nemůže nikdy fungovat v dlouhodobém horizontu. Ale my jsme i po těch letech pořád tady, jako boxer s velkým srdcem, neuvěřitelnou výdrží a schopností přežít“. Takže už z výše uvedeného vám musí být jasné, že na aktuálním pěti skladbovém EP-čku „Mountain Czar“ dostanete od KARMA TO BURN přesně to co očekáváte. Šťavnatý a plnokrevný instrumentální stoner rock, který pulzuje a duní jako velký, špinavý motor. Jedinou výjimku tvoří skladba „Uccidendo Un Sog“ nazpívaná italskou zpěvačkou Stefanie Savy, ale přesně v tomto okamžiku se z KARMA TO BURN stává jen další průměrná rocková kapela s ne příliš charismatickou vokalistkou. Celkový dojem tak trochu vylepšuje závěrečná skladba „Sixty Three“ s lehkým vlivem surf rocku 50. let.