KILLSWITCH ENGAGE
(Set This) World Ablaze
ROADRUNNER cca 75 min koncert + 84 min dokument + videa
Styl: metal core Stát: USA

Rok: 2005

V průběhu 6 let se američtí KILLSWITCH ENGAGE vyhrabali z undergroundu až do první ligy moderních metalových kapel. Jejich první dvd je záznamem totálně vyprodaného koncertu z července 2005, který se odehrál v jejich rodném Worcesteru (nedaleko Bostonu), ve státě Massachusetts. Atmosféra byla více než žhavá a kapela nenechala nikoho na pochybách, o co tady ten večer půjde. V jejich zvuku se mísí thrash metalové vlivy s death metalem, hard corem a nu metalem a to během jediné skladby. Bez nejmenšího zaváhání přecházejí rychlými střihy zcela plynule z jednoho žánru do druhého, aniž by přitom ztratili vlastní výraz, což je skutečně obdivuhodné. Černý zpěvák Howard Jones má v hrdle draka, ale dokáže stejně přesvědčivě, čistě a velmi procítěně prodat i melodický chorus. Kapela jede bez zastávky na plný výkon a stejně na tom jsou i jejich fanoušci. Pogo uprostřed hlediště někdy připomíná spíš pouliční bitku a evidentně tam šlo občas minimálně o zdraví. Na závěr koncertu začala na kapelu pršet směrem od diváků trička (určitě nejmíň 50), což zřejmě patří k dobré tradici koncertů KILLSWITCH ENGAGE. Kromě koncertu jsou zde i všechna videa, natočená v letech 2002-2005, včetně klipu ke skladbě „The End Of Heartache“, který byl v loňském roce nominován na cenu Grammy, dále pak vynikající dokument o historii kapely. Uvidíte spoustu archivních záběrů jejich starších koncertů, rozhovory se současnými, ale-i bývalými členy kapely a jejich blízkého okolí, nechybí samozřejmě ani reakce hudebníků ze spřízněných kapel a spousta dalších zajímavých informací. Výsledkem je výborně zpracované dvd, jež nadstandardním a vyčerpávajícím způsobem podává velmi ucelený obraz o KILLSWITCH ENGAGE. Ano, přesně tak by to mělo vypadat.