KILLSWITCH ENGAGE
As Daylight Die
ROADRUNNER 43:39
Styl: metal core Stát: USA

KILLSWITCH ENGAGE patří od samého počátku mezi metal coreovou špičku a můžeme je považovat za jeden hlavních pilířů celého stylu. Adam Dutkiewicz se už na minulém albu definitivně přesunul od bicích ke kytaře a přidal doprovodné vokály, „nový“ zpěvák Howard Jones (který na předchozím albu „The End Of Heartache“ nahradil původního Davida Leeche) pak obohatil hudbu KILLSWITCH ENGAGE o další prvky. Jeho vokál se s lehkostí pohybuje od death metalového chroptu přes expresivní hard coreový řev až po melodický a emocionálně procítěný vokál, připomínající věřte nebo ne Mike Pattona z jeho éry ve FAITH NO MORE. KILLSWITCH ENGAGE jako mnoho jiných v současnosti míchají death s divokým thrash metalem, agresivním hard corem a melodickými pasážemi, na rozdíl ale od většiny ostatních tak činí s velkým nadhledem a odzbrojující přirozeností. Jejich skladby mají poměrně složitou strukturu, kde změna je základním stavebním kamenem a kde vše podléhá pevnému řádu a přísné logice. Náhlé změny tempa, mohutná kanonáda bicích, nečekané kytarové výpady, vygradovaná sóla, rychlé změny stylu zpěvu, ale-i překvapivě melodické pasáže tvoří jeden pevně semknutý a dokonale vyvážený celek, který má sílu menší jaderné exploze. KILLSWITCH ENGAGE ani na okamžik nezakolísají, nezaváhají, po celou dobu jsou dokonale soustředění a vysoce dynamičtí. Jejich značná technická vyspělost jim umožňuje vše zvládat v plné jízdě a neskutečném tempu. To album má v sobě opravdový dynamit, bohužel se ale přes všechny uvedené klady kapele nepodařilo přijít s něčím opravdu novátorským, co by daný žánr posunulo zas o něco kupředu. Jejich skladatelské limity jsou zcela zřejmé a po celou dobu jsem měl pocit, že Howard Jones zpívá pořád jednu a tutéž melodii. KILLSWITCH ENGAGE mají chirurgickou preciznost PRONG, thrash metalovou sílu TESTAMENT a hard core výbušnost SICK OF IT ALL a od absolutního vrcholu je dělí opravdu už jen malý krůček.