KING´S X
Ogre Tones
INSIDE OUT 47:48
Styl: emo hard rock Stát: USA

Nové studiové album kultovní formace KING´S X splňuje beze zbytku vysoké nároky všech jejich fanoušků. Je hutné, zemité, s důraznými kytarovými riffy, vznosně se klenoucími melodiemi, krystalicky čistými doprovodnými vokály, vygradovanými kytarovými sóly a všeobjímajícím, soulově černým a velmi emotivním vokálem baskytaristy Douga Pinnicka. Někdo může namítnout, že to není u KING´S X nic nového pod sluncem, ovšem v jejich případě nějaké výtky směrem k opakování již dříve vyřčených postupů podle mého názoru neobstojí. Je to stejně absurdní, jako kritizovat LED ZEPPELIN. Jako posluchač můžete pouze hodnotit, jestli se jim v rámci jejich originálního stylu dařilo tentokrát trochu více a nebo trochu méně. Uznávaný producent Michael Wagener (METALLICA, QUEEN, ALICE COOPER, OZZY, MEGADETH, DOKKEN, EXTREME) se postaral o hustý, valivý, přesto velmi čistý a dynamický zvuk, v němž jsou všechny nástroje perfektně separované a jasně čitelné. Z každé skladby tryská čirá radost a muzikantská invence a je více než zřejmé, že se KINGS aktuálně nacházejí ve skvělé kondici a že jsou stále plni mladistvé síly a tvůrčího nadšení, ať už to je v dravých skladbách „Alone, Open My Eyes a nebo Fly“, stejně jako v akustické baladě „Honesty“ a nebo rozsáhlejší kompozici „Sooner Or Later“ s dlouhým psychidelickým sólem Ty Tabora v závěru. KINGS jsou vskutku jako to víno, které až léty zrání dostane tu správnou barvu, vůni a chuť. Ne že by to zpočátku byly nějaké patoky, především první 2 alba jsou bezpochyby vynikající a už tehdy bylo jasné, že se zrodilo něco výjimečného, jen se mi zdá, že to z počátku bylo všechno tak trochu dílem náhody. Dnes je to všechno úplně o něčem jiném. Hudba se za ty roky stala pevnou součástí jejich osobnosti, jejich DNA, životně důležitou složkou každé jejich tělesné buňky, každého atomu a díky tomu přestali KINGS prostě být „obyčejnou“ rockovou kapelou, která (až jí dojdou síly), tak to prostě zabalí. Jsou se svojí hudbou tak pevně svázáni a srostlí, že i na smrtelné posteli budou vymýšlet nové kytarové riffy a další, jiskřivě jasné melodie. A já doufám, že budu u toho.