KONFLIKT
Konfliktology
Vl.nákl. 64:49/cca 75 min
Styl: punk Stát: Slovensko
Rok: 2009

Slovenští KONFLIKT se na tamní punkové scéně pohybují někdy od počátku 90. let a za tu dobu si vydobyly jedno z předních postavení, především díky své pracovitosti. Jejich klasický old school punk s lehkou příchutí metalu si získal řadu příznivců, jak doma na Slovensku, tak-i v Čechách, i jinde v Evropě. Tento záznam z jejich vystoupení na Topfestu 2007 dokazuje, že se především hráčsky stále zdokonalují a že vzájemná souhra v kapele a i celkový přehled je stále na vzestupu. Osobně mi ale jejich pojetí punku moc nevyhovuje, přijde mi totiž až moc prvoplánové, s texty na můj vkus až příliš explicitními. Punk rock samozřejmě nikdy nebyl žádná intelektuální záležitost pro společenskou smetánku, ale i tento styl lze dělat s jistou elegancí a nadhledem, což bohužel u KONFLIKT zcela postrádám. Zní mi to spíš jako taková typická zábavová kapela (byť s punkovým šmrncem a samozřejmě na velmi dobré technické úrovni), která nemá větší ambice, než „jen“ pobavit poskakující dav, na který neklade žádné zvláštní nároky a jejíž obliba roste úměrně s množstvím vypitého piva. Skladatelsky je to bohužel velmi průměrné a i přes občasné žánrové odbočky do ska, metalu, či dokonce folku nebo blues, je všechno tak říkajíc na jedno kopyto. To, co na studiové desce ještě jakž tak funguje, na živo ztratilo téměř na významu a tak zůstaly jen kolovrátkové odrhovačky, což je rozhodně škoda. Na DVD můžete shlédnout ten samý koncert i s obrazem, plus pět klipů, raritní záznamy z let 95 – 08 a různá domácí videa, jejichž náplní je v drtivé většině kalba na různé způsoby, což může těžko zajímat někoho jiného, než přímé účastníky. Na závěr ještě mrkněte na pár fotek z rodinného alba a profesionálně udělaný dokument slovenské TV o leaderovi KONFLIKTU „Jurym“.