KVELERTAK
Kvelertak
INDIE RECORDING – 48:42
metal crossover   Norsko

Je to klasický příběh. Pár dobrých přátel se rozhodlo založit rockovou kapelu a že to byl dobrý nápad, se ukázalo hned v zápětí. Od samého počátku (tzn. od roku 2007) šla jejich popularita v Norsku strmě nahoru, aby v roce 2009 odehráli na prestižním festivalu Roskilde nezapomenutelnou show, před třemi tisícovkami zdivočelých fanoušků. Dost zajímavá zkušenost pro kapelu bez smlouvy a jedním demo snímkem na kontě, co říkáte? Sextet KVELERTAK hraje i na dnešní hodně liberální poměry poměrně neortodoxní metal, inspirovaný punkem s death metalovými manýrami, viking metalem i klasickým rock and rollem, vše navíc zpívané v rodné norštině. Jsou jako nějaký genetický pokus co se vymknul kontrole, při němž se ve zkumavce vzájemně spojily geny TURBONEGRO, NORMA JEAN a KORPIKLAANI. Nějakým zázrakem se jim podařilo ukecat Kurta Balloua z CONVERGE aby jim desku produkoval a Johna Baizleye (BARONESS) aby jim udělal obal. KVELERTAK jsou jako živelná pohroma, která se na vás nezadržitelně valí a vy jen můžete s otevřenou hubou očekávat ten strašný náraz, protože na útěk už je k****a pozdě. KVELERTAK preferují kolektivní výkon, z něhož však trčí jednotlivé hráčské výkony, jako kouřící hlavně z kulometného hnízda. Sborové vokály tak typické pro viking metal obratem střídá hysterický řev a la REFUSED, burácející tempo přehlušují ostré kytarové rifovačky občas koketující s death metalem a celé je to přímo natlakované energií, jako parní kotel těsně před explozí. Kromě Norska zatím ne příliš známí, ale vsadil bych své trenky, že se to po jarním evropském turné s CONVERGE a KYLESA na beton změní.