KYPCK
???? (Nizhe)
YELLOW HOUSE – 57:21
sludge doom Finsko

V roce 2008 způsobili KYPCK svým debutem „????o" (Cherno) malou senzaci. Surový, sludge metalový nářez zpívaný jadrnou ruštinou, při kterém skutečně běhal mráz po zádech (např. skladba „Stalingrad“). Jak známo, z Ruska přece nikdy nevzešlo nic dobrého a teď tohle! Nakonec se ale vše vysvětlilo, KYPCK pocházejí z Finska a jejich vztah k ruštině je založen především na osobě zpěváka Erkki Seppänena, který tento jazyk ovládá jako rodilý mluvčí a dokonce pár let působil na finské ambasádě v Moskvě. Druhá deska „????“ je ještě temnější a pochmurnější než debut, ale jinak zůstalo vše při starém...i když...je třeba bohužel říct, že KYPCK trochu došly nápady. Pomalé tempo, temné kytarové dunění, ba i ta ruština zní sice pořád stejně přitažlivě, ale pokud se to neopírá o nějaký nosný rif, či melodii, celé to jaksi ztrácí smysl. Nová deska tak zní strašně rozvláčně až nudně a přiznám se, že některé skladby jsem měl problém doposlouchat až do konce. Ještě tak úvodní „Posle“ a následná „Alleya Stalina“ snese trochu přísnější měřítko a připomíná svou melodikou předchozí album, ale-i tak bych je aspoň o třetinu zkrátil. Některé skladby, jako třeba „Razryv“ se vlečou přímo neskutečně, jako kdyby jste chtěli běžet stovku s nohama zalitýma do čerstvého asfaltu. Můžete namítnout, že o tom přece celý žánr je a že se od něj nedá očekávat žádný gejzír kreativity, ale jak jsme se už v minulosti mohli mnohokrát přesvědčit, i s tak omezenými prostředky se dají udělat velké věci. Tady se to bohužel tentokrát nepovedlo a „????“ je pouze slabým odvarem předchozího alba.