LEWISIT / H.A.T.E!
Split
LEWISIT/MALARIE/FILTH-EAR
Styl: emo dark metal core Stát: ČR

Dvě kapely, které v minulosti pojila nejen společná soupiska. H.A.T.E! vznikli v roce 1993 jako čistě industriální projekt a v průběhu let se posunuli od metalového undergroundu, přes hard core a nu metal až po současný projev. LEWISIT vznikli v roce 1997 odchodem Miguela a Muerry, kteří se rozhodli založit svůj vlastní soubor, který by byl více hardcore. Tento společný záznam byl natočen na podzim 2005 a na vynilu vyšel o rok později. Už samotný formát nahrávky napovídá, že obě kapely se cítí nejlépe právě v undergroundu a že na tom ani nehodlají nic podstatného měnit. LEWISIT by jste dnes mohli zařadit po bok LVMEN a nebo GNU. Svižná rytmika podpírá nápaditou kytaru, která se pohybuje od náladových vybrnkávaček, přes dynamičtější pasáže, až po drsné noise a jako bonus můžete přijmout zajímavá kytarová sóla. Poetické texty zazpívané expresivním a výrazně emotivním vokálem vytvářejí trochu zšeřelou, melancholickou atmosféru, v níž se střídají klidné a důraznější pasáže, což vytváří dostatečnou tenzi k tomu, aby si LEWISIT vynutili vaši pozornost. Přestože jsou hodně intenzivní, není jejich projev nijak zvlášť agresivní, ale řekl spíše bych znepokojivý. O H.A.T.E! se dá v podstatě říct to stejné, jen s tím rozdílem, že zvuk jejich kytary má trochu větší hmotnost, zpěvák je o poznání drsnější a svůj hysterický křik občas zkrotí do deklamovaného přednesu. Celek pak doplňují zajímavé texty a samply (zřejmě) oblíbených kapel, jako je např. kultovní francouzská formace MAGMA. Myslím, že v obou souborech roste výše jmenovaným LVMEN a nebo GNU velmi zdatná konkurence.