LIGHT PUPIL DILATE
Snake Wine
LIFEFORCE 42:45
Styl: noise hc Stát: USA

UNSANE! Název této formace mi vyskočil před očima jak rudě zářící neonový nápis ve tmě hned po prvních taktech alba „Snake Wine“ atlantského tria LIGHT PUPIL DILATE, ještě bych možná přihodil lehký vliv MELVINS a CONVERGE. Špinavá kytara, dunící basa, třaskavý zvuk bicích a křičený, trochu zkreslený vokál, který občas zvládá i čistší polohy. Základem je hard core s noise elementy, ve kterém jsou zrezivělé sonické textury často hnány kupředu poněkud chaotickými bubny, které se však svou divokou anarchií k tomu ostatnímu velmi dobře hodí a bubeník Michael Green mi svým stylem velmi připomíná legendárního Keitha Moona z THE WHO. Albu „Snake Wine“ dominuje poměrně pestrá kytara s častými sóly, které jsou však pevnou součástí celku. Konstrukce většiny písní je přitom  značně proměnlivá, s častými rytmickými i harmonickými změnami, je v tom hodně emocí, vášnivé touhy, ale také zarputilosti, vzteku a překvapivě i smyslu pro solidní melodie, které jsou však odsunuty spíše do druhého plánu a nejsou pro LIGHT PUPIL DILATE prvořadým cílem. Produkce alba se ujal Matt Washburn, který v minulosti spolupracoval s MASTODON a nebo NORMA JEAN, přesto právě tady mají myslím LIGHT PUPIL DILATE značné rezervy. Nevadí mi, že jejich zvuk je špinavý a rozmazaný, ale fatálně mu schází dynamika a ostré hrany, což jim v konečném důsledku výrazně ubírá na údernosti. Právě tady se mají od UNSANE ještě co učit. A nejenom to. LIGHT PUPIL DILATE mi tak trochu připadají jako jejich mladší brácha, který ale ještě není dost drsný a tvrdý, aby uspěl ve světě dospělých. Ale to se už zítra může změnit.