LINKIN PARK
Live In Texas
WARNER MUSIC 41:42/68:00
Rok vydání: 2003

Vydat TAKOVÉ "živé" album považuji za vrchol zpupnosti a umělecké ignorace a hned vám také vysvětlím proč. Tak za prvé. Vydat živou desku si může dovolit kapela, která má za sebou léta koncertních zkušeností a která v tomto ohledu již dosáhla nějakého věhlasu. Kapela, jejíž členové dokáží zahrát své skladby bez problémů na živo a jsou navíc schopni do nich vnést i nové prvky, jakousi nadstavbu, kterou nemůžete dostat na studiové nahrávce. Kapela, která chce takovou deskou většinou zhodnotit a mnohdy i uzavřít příslušné umělecké období a pokud možno autentickým způsobem zprostředkovat svým fanouškům zážitek z jejich koncertu. U LINKIN PARK žádný z těchto důvodů nevidím. Za prvé sotva začali, takže ještě není co hodnotit. Za druhé dvě studivá alba nabízejí jen velmi omezený výběr skladeb, takže je vlastně uslyšíte skoro všechny, což je vskutku politováníhodné. A v neposlední řadě niž bych se chtěl jakkoliv dotknout jejich hráčských schopností, o nějaké virtuozitě a tím pádem i jakékoliv umělecké nadstavbě nemůže být ani řeči. Ale hlavně! Když už se do toho přesto pustili, očekával bych alespoň poctivou hru, ale toho ti spratci asi nejsou schopni. LP totiž učinili zcela pragmatické rozhodnutí. Když na to nestačíme sami, pomůže nám technika. To se pak dělá tak, že vezmete koncertní nahrávku, odnesete ji do studia, kde hodný pan technik u mixážního pultu pečlivě odstraní všechny vaše chyby a kiksy, vypucuje zvuk do efektního lesku a to co se povedlo, samozřejmě ponechá, včetně bouřlivých ohlasů z publika. Ty bychom prosili pokud možno ještě trochu zdůraznit. OK. Žádný problém. V takovém případě má ale takové "živé" album absolutně nulovou vypovídající hodnotu. Což se tady zcela evidentně stalo a tak má jeho vznik pouze jediný důvod. Vytáhnout z kapes fanoušků další prachy a současně vyvrátit pověsti o tom, že neumíme hrát. Jenže s takovým přístupem jste hoši dosáhli pravého opaku! Všechno se pak ještě více projeví na přibaleném DVD, na němž je i obraz sestříhán z různých koncertů a pod ním jede zvukově bezchybný a hráčsky precizní zvukový podklad. Mají nás snad za blbce? Jako hudební klip to beru, ale rozhodně ne jako autentický "live" záznam. S tím tento paskvil nemá vůbec nic společného. Pokud je vám asi tolik co jim a ještě nikdy jste neslyšeli žádnou "live" rockovou nahrávku, můžete jim to zbaštit. Ale pokud máte alespoň elementární zkušenosti s rockovou hudbou, pokud jste byli někdy na rockovém koncertě a vaše životní zkušenosti přesahují odpolední seriály na TV Nova, nemá u vás toto pseudo "live" album žádnou šanci. Je to úzkoprsý, vychytralý, arogantní a jako kus plastu chutnající rock s popovými melodiemi, ve kterém je všechno jen vnějškové, asi jako naleštěná karoserie luxusního automobilu. Vidíte krásnou káru, ale když do ní sednete a sešlápnete plynový pedál, zjistíte, že ta plechovka stojí za hovno a že váš starej otlučenej bourák je mnohem větší dravec.