LOCOMOTIVE
Live In Bratislava
Vl. Nákl.
Styl: hard core metal Stát: ČR

Českokrumlovské LOCOMOTIVE si pamatuji z doby před třemi lety, když v Brně předskakovali NAPALM DEATH, což byl pro všechny jistě nezapomenutelný zážitek. LOCOMOTIVE ale sdíleli společná pódia i s dalšími těžkými váhami metal hard core scény, jako např. PRO-PAIN, AGNOSTIC FRONT, GRIP INC., TESTAMENT a mnoha dalšími. Za deset let působení na metal core scéně se posunuli od původního thrash metalu k těžkotonážnímu hard core metalu ve stylu takových PRO-PAIN, což jim evidentně vyhovuje. Masivní kytarové riffy, razantní rytmika, syrový zvuk a hrdelní řev místo zpěvu nepřipouštějí žádné pochybnosti. Toto dvd zachycuje kapelu během koncertu v Bratislavě v dubnu 2005 a zvuková i obrazová kvalita záznamu je spíš průměrná. Pódium zabírají tři statické kamery, jejichž pohledy se různě střídají v různých stádiích přiblížení (zoomu). Je mi jasné, že v amatérských podmínkách v jakých LOCOMOTIVE pracují nelze očekávat žádné zázraky, ale myslím, že jedna kamera navíc přímo na pódiu která by snímala jen detaily, by to celé výrazným způsobem oživila. Takto vás obraz celkem brzy přestane zajímat. Jinak ale kapela jede po celou dobu na plný výkon a hráčská praxe je cítit z každé noty. Na živo ještě víc vynikne jejich drsný přístup a přestože skladatelsky nejsou LOCOMOTIVE nijak zvlášť kreativní, jejich síla spočívá úplně někde jinde. Během vystoupení odehráli většinu skladeb z posledního studiového alba „Ornament z pijavic“, plus některé starší osvědčené pecky, jako „Pěst loket“, „Homo sapiens“ a nebo dokonce „Incest“ z první stejnojmenné desky z roku 1997. V bonusech pak najdete tři hudební klipy, krátký dokument z turné a různé opičárny ze života kapely.