MEAN MESSIAH

Hell

vl.nákl. - 40:00

industrial metal ČR

MEAN MESSIAH je sólovým projektem Dana Frimla, bývalého člena např. SEBASTIAN, APOSTASY a mnoha dalších a je skoro k nevíře, že mu nahrávání trvalo sedm let a čtyři měsíce přesně! Všechny nástroje včetně zpěvu si nahrál sám, včetně následného mixu i masteringu, což zabralo další dva metry. Z toho tedy jasně vyplývá, že mu tahle deska dala k***sky hodně práce a díky tomu ani nemám odvahu ji „kritizovat“. Je totiž nad slunce jasnější, že je to jeho děcko které si vypiplal doslova z ničeho do úplné dokonalosti (ze svého pohledu samozřejmě) a to je stejné, jako bych před zraky pyšné maminky nazval jejího Pavlíčka „rozmazleným malým smraďochem“...a mohl bych mít stokrát pravdu, stejně to ze mě udělá navždy jejího úhlavního nepřítele. Ok, tak pojďme na to. V hudbě MEAN MESSIAH je patrná inspirace FEAR FACTORY a především Devinem Townsendem, ale Dan se svých vzorů nedrží nijak křečovitě a spíše se z nich snaží vycházet, než že by je vyloženě kopíroval, což mě osobně nijak zvlášť nepřekáží. První řekněme třetina je na můj vkus trochu monotématická a rychlé bušení automatu, odsekávané thrashové kytary a plochý řev místo vokálu mi tak trochu splynuly v jedno. V podstatě až pátá skladba „The Last Ride“ mě svým opravdu krásným melodickým motivem zbavila té hypnotické strnulosti. Podobný kontrast výborně funguje i v následující „Saltatio Mortis“, kdy se z toho bouřícího thrash/death oceánu vynoří orientální bubínky, které strhnou svým rytmem celou smečku k následování. Právě tyto momenty mi přijdou na albu nejsilnější a z mého pohledu je tohle cesta, po které bych MEAN MESSIAH velmi ochotně následoval. Na závěr bych ještě dodal, že kdybych nevěděl, že za tím stojí pouze jeden člověk, dal bych krk na to, že MEAN MESSIAH jsou plnohodnotnou kapelou, která je na tom velmi dobře i technicky. Pečlivost ve studiu se vyplatila, takže nahrávka zní sice přesně, nikoliv však sterilně a díky dobré produkci jako opravdová kapela. K čemuž nakonec může i reálně dojít, protože Dan aktuálně dává dohromady koncertní podobu MEAN MESSIAH, aby mohl novinku prezentovat i na živo.