MINISTRY

Adios... Putas Madres

AFM/MYSTIC  120 min/39 min

industrial metal   USA

Rok: 2009

Loučení MINISTRY pořád nějak nebere konce, což ovšem jejich fanouškům absolutně nevadí. Alespoň jim to pomáhá zmírnit žal nad ztrátou této industriálně-metalové bestie, která nás více jak 20 let tak sladce terorizovala. Na prvním DVD této dvoj diskové kolekce najdete záznam z jejich posledního turné „CULaTour 2008“, které neminulo ani naši republiku. Už během prvních taktů úvodního otvíráku „Let´s Go“ je zřejmé, že se MINISTRY nacházeli v životní formě, dokonce možná vůbec nejlepší v historii kapely. Od publika je odděloval drátěný plot, kterým mohl Jourgensen cloumat podle libosti a které občas přistálo na hlavách nebohých fans, aniž by to někomu nějak zvlášť vadilo. Al Jourgensem poté co se zbavil svého návyku na heroin má sice pár kilo navíc, ale na razanci jeho vokálu to nijak neubralo, Tommy Victor (PRONG, DANZIG), společně s druhým kytaristou Sin Quirinem jeli jak cirkulárky a z jejich nástrojů přímo sršely snopy žhavých jisker na všechny strany. Baskytarista STATIC X Tony Campos jistě nemohl uvěřit, že se alespoň takhle na poslední chvíli stal součástí legendy a evidentně si na jevišti užíval každou vteřinu. Trochu v pozadí byl klávesák John Bechdel (PRONG, FEAR FACTORY, KILLING JOKE), nikoliv však svým výkonem, protože jeho samply a různé industriální ruchy byly vždy tam kde měly být. Bubeník Aaron Rossi je explozivním typem hráče, který je sice hodně silový, ale přitom neskutečně dynamický a také přesný, navíc hrát bosky na dva kopáky…no to jsem tedy ještě neviděl!! Kapele to neskutečně šlapalo a připomínali mi nějaké obří monstrum z „Terminátora“, co si razí cestu skrz baráky a drtí vše co je tak stupidní, že se mu plete do cesty. Základní osu play listu tvořily skladby z posledních tří studiových desek „Houses of the Molé“, „Rio Grande Blood“ a „The Last Sucker“, ale v závěru došlo i na osvědčené pecky „So What“, „N.W.O.“, „Just One Fix“ a nebo „Thieves“, které oproti minulosti zněly méně synteticky a více kytarově. Dvanáct kamer vlezlo snad úplně všude a rychlé střihy jen podtrhly strhující dojem z celého vystoupení. Naskýtá se tak otázka, zda jejich odchod ze scény nebyl přece jen trochu předčasný, protože aktuální forma MINISTRY je prostě špičková, o tom tedy žádná!

P.S. Málem bych zapomněl, na druhém disku najdete rozhovor s kapelou, pár záběrů ze zákulisí a Billy Gibbonse ze ZZ TOP.