MINISTRY

From Beer To Eternity

13TH PLANET RECORDS – 54:48

post industrial core USA

Už to tak vypadá, že se téhle sebranky jen tak nezbavíme. I přes různá prohlášení o ukončení kariéry a definitivně posledních deskách, se celkem v pravidelných intervalech objevují další a další nahrávky, takže se zdá, že dokud bude Al Jourgensen dýchat, budou žít i MINISTRY. Jestliže si někteří fanoušci stěžovali, že předchozí album „Relapse“ bylo snad až moc jednoduché a přímočaré, tak novinka by je mohla potěšit o něco víc. Nahrávání začalo počátkem prosince loňského roku v Jourgensenově studiu El Paso v Texasu, za účasti kytaristů Mike Scaccii a Sin Quirina, bubeníka Aarona Rossiho a basáka Tony Campose. 19. prosince měli hotových (nebo spíš natočených) osmnáct skladeb a všechno vypadalo výborně...ale pouhé čtyři dny nato umírá Mike Scaccia na infarkt rovnou na pódiu při vystoupení své kapely RIGOR MORTIS. Bylo mu 47 let. Jeho smrt Alem a pochopitelně i celou kapelou značně otřásla, takže jak tahle deska zní, vděčíme nejspíš právě této neblahé události. V podstatě hned po návratu z Mikova pohřbu, který se konal v Dallasu, se Al společně se spoluproducentem Sammy D´Ambruosem zavřeli ve studiu a celé tři měsíce makali na nových skladbách...a Al jen suše utrousil: „Neměl jsem na vybranou“. Samozřejmě nechybí typické vypalovačky, které by si už mohli MINISTRY dát patentovat (jako např. „Punch In The Face“ „Perfect Storm“ a nebo „Fairly Unbalanced“). Je v nich ale tentokrát i plno samplů a industriálního rachocení, takže mi to poměrně často připomíná spíš nějakou desku REVOLTING COCKS než MINISTRY, respektive spíš takový hybrid obou. První singl z desky „Perma War“ je pomalu se valící opancéřovaný netvor s rifem velkým, jako Alovo černé srdce. Ve skladbě „Change Of Luck“ se pro změnu Jourgensen v textu vyjadřuje k Mikově smrti a je to jedna z nejpůsobivějších písní na desce. „The Horror“ je industriálně/elektronický mix, který by se podle mě hodil spíš na nějaké remixové album než na řadovou desku, ale budiž. Nehledě na to, že hned následující „Side F/X Include Mikey´s Middle Finger TV 4“ jde v tomto ohledu ještě dál...je to krutě rozervaný, post industriální bordel, z něhož je Alova bolest nad ztrátou Mikeho přímo fyzicky cítit. Emoce trochu zklidní průmyslové reggae „Thanx But No Thanx“, aby jste na úplný závěr dostali rovnou mezi žebra čistě hlukovou pecku „Enjoy The Quiet“. Co se týká samotného názvu desky, tak by to mohla být parafráze novely Jamese Jonese (a potažmo filmu) „From Here To Eternity“ s Burtem Lancasterem a Frankem Sinatrou v hlavních rolích a nebo stejnojmenné desky Nicka Cavea...a nebo taky něco úplně jiného, s Alem si nikdy nemůžete být úplně jisti na čem jste. A proto bych si na to, že „From Beer To Eternity“ je definitivně poslední deska MINISTRY, rozhodně nevsadil ani pěťák!