MONSTER MAGNET
Mastermind
NAPALM RECORD – 60:13
stoner rock   USA

Osmé studiové album stoner rockových titánů MONSTER MAGNET se mi zpočátku zdálo sice solidní, nicméně na jejich poměry až příliš „standardní“ a nic nového nepřinášející. No jo, je to tak…ale říkám vám jedno. Otočte knoflíkem na zesilovači pořádně doprava a najednou je z toho úplně jiná deska. Mohutná, bouřící, zemitá, energická a neskutečně heavy! Jasně, že bych dal přednost psychedeličtějším eposům z alba „Dopes To Infinity“, které stojí na mém osobním žebříčku v jejich diskografii úplně nevýš, ale i tato písničkovější podoba MONSTER MAGNET docela sluší a není moc kapel na stoner rockové scéně, které by je dokázali zaříznout. Ne že by psychedelické pasáže úplně chyběly, ale stejně jako na předchozích albech jsou v jednoznačné menšině a přednost dostaly chytlavé hard rockové rify, důrazné tempo a silné melodie. Žádná ze skladeb nijak zvlášť nevyčnívá, snad jen singl „Gods and Punks“ a „Perish In Fire“ se svou trochu odlišnou „etno“ rytmikou, jinak budete mít neustále pocit, že jste od nich všechny skladby už kdysi slyšeli. MONSTER MAGNET totiž používají stále ta samá, pohříchu již notně otřepaná rocková klišé, přesto jim to nějakým zázrakem pořád neskutečně funguje a vy nad tím můžete jen nevěřícně kroutit hlavou. „Mastermind“ má rozhodně slušné koule, je tvrdší a energičtější, než předchozí „4 - Way Diablo“ a jejich fanoušky určitě nezklame, mě však přece jen trochu mrzí ten nedostatek odvahy a chuti experimentovat, díky čemuž by mohli posunout tu starou kraksnu zase o kousek dál.