MOUNT SALEM

Endless

METAL BLADE

psychedelic doom USA

Rok: 2014

V poslední době se objevilo relativně dost kapel, které kromě toho, že se stylově vrací hodně do minulosti, staví do svého čela ženu, což za starých časů bývalo spíše výjimkou. Formace jako AVATARIUM, PURSON, MIDDAY VEIL a nebo BLUES PILLS však dnes boří tahle zavedená klišé a nutno říct, že spojení silného ženského vokálu s temným psychedelickým hřmění ve stylu BLACK SABBATH, zní hodně přitažlivě. Německý label METAL BLADE už nějaký čas naprosto cíleně podobné kapely vyhledává, takže se celkem logicky dalším koněm v jejich stáji stali chicagští MOUNT SALEM. Kapela se dala dohromady v létě 2012 a na jaře následujícího roku už měla venku EP „Endless“, které teď vychází v reedici u METAL BLADE i se dvěma zbrusu novými skladbami. Základním vlivem MOUNT SALEM jsou jak již bylo řečeno BLACK SABBATH a PENTAGRAM, ovšem výsledný zvuk je snad i díky klávesám zpěvačky Emily Kopplin víc psychedelický. Emily má čistý a výrazně emotivní vokál, který však nemá takové charisma, jako třeba Elin Larsson z BLUES PILLS, ale to může být způsobeno i tím, že obě kapely jsou žánrově přece jen trochu jinde. Přesto její vokál spolu s pohřebními kytarovými rify, pomalou rytmikou a již zmiňovanými klávesami vytváří celkově dosti pochmurnou atmosféru, která má sílu si vás podmanit. Občas se jim podaří zrychlit i do svižného boogie, ale je jasné, že nejlíp se cítí ve středním a nebo pomalém tempu, kde nejvíc vyniká kontrast Emilyna občas až éterického vokálu s těžkými kytarovými rify a zemitým tempem. Pokud se v budoucnu dokáží MOUNT SALEM zlepšit ještě i skladatelsky, mohou z nich být hvězdy vintage rocku první velikosti. Kapela je aktuálně na turné po západním pobřeží a přitom pracuje na prvním studiovém albu.