MICHAELS UNCLE
Return Of Dark Psychedelia
INDIES – 50:03
indie punk   ČR

Osobně jsem MICHAELS UNCLE nikdy nevnímal jako hard core kapelu, ale spíš jako jakýsi tuzemský ekvivalent UNSANE. Jejich album „The End Of Dark Psychedelia“ z roku 1990 pokládám za to nejlepší, co se v českém undergroundu vůbec kdy urodilo a ještě dneska mi z něj běhá mráz po zádech. Po nějakých patnácti letech jsou zde „Majkláči“ s novou studiovou deskou, kterou natočili v původním obsazení, tzn. Amrit Sen zpěv, Petr Stanko kytara, Jaroslav Stuchlý bicí a Ivan Klein basa. Z aktuální fotky kapely je zřejmé, že se přes ně přehnalo tornádo života a zanechalo za sebou své stopy. Snad i díky tomu je hudba kterou dnes hrají stejná, jako ty jejich ksichty. Drsná, zbrázděná, občas i trochu cynická a lehce povadlá. Stejně jako v minulosti si nedělají problém s nějakým stylovým vyhraňováním a podle libosti kombinují punk, noise, indie rock, elektroniku, taneční hudbu a nebo třeba hip-hop. Amrit se svými vyprahlými a na troud sežehlými hlasivkami je stejně intenzivní jako před dvaceti lety, velmi dobře (a poměrně často) ho doplňuje i Petr Stanko a osobně bych si tipnul na ještě minimálně dva další vokalisty, i když v bookletu uvedeni nejsou. Album kromě nových písní obsahuje i pár remixů starších skladeb, jako jsou „Červenej hrádek“ a „Prezident“ (ta první zpívaná slovensky). Z textů je cítit jistá deziluze, rezignace, citová okoralost, ale-i životní nadhled, ironie a smysl pro černý humor, díky čemuž může vedle sebe fungovat třeba výborné retro „Z kontejneru smrad“, s vtipným textem na sociální téma, v němž si parádně vyhráli s dvojhlasy a hned za ním totálně stupidní „Chce se ti“, která je ale nakonec stejně neodolatelná, jako použité dámské prádlo. „Majkláči“ zůstali sami sebou a pořád jim to hraje, i když dnes už je to jiná kapela, stejně jako oni nejsou stejnými ušáky, jakými byli před dvaceti lety.