MUSHROOMHEAD
Savior Sorrow
FILTHY HANDS/MEGAFORCE 48:00
Styl: post nu metal Stát: USA

Přestože v roce 2005 vydali clevelandští MUSHROOMHEAD své první dvd s jednoduchým názvem „Volume 1“, na plnohodnotné studiové album si museli jejich fanoušci počkat celé tři roky. MUSHROOMHEAD díky svým maskám byli vždycky těmi druhými za SLIPKNOT (přestože jsou služebně starší) a nikoho moc nezajímalo, že se od nich liší především hudebně. To je ovšem riziko příliš vyhraněného image, které na sebe může strhávat nežádoucí pozornost, ale to je každého svobodná volba. Obě jejich předchozí desky byly pro nu metalový žánr typickým mixem různých žánrů a stylů, přesto vždy s osobitým smyslem pro melodie a nejinak je tomu i na „Savior Sorrow“. Mohutné kytarové rify, drsná kanonáda bicích, spousta elektroniky a různých post industriálních samplů tvoří velmi strukturovaný materiál, který není snadné hned napoprvé proniknout. K tomu je třeba připočíst výborné vokální party, které se pohybují od drsně expresivního chrapláku až po čistý, melodický vokál, barvou i frázováním ne nepodobnému Mike Pattonovi. Druhý plán pak tvoří zajímavé doprovodné vokály, jen mírně zdeformované elektronikou. Vliv FAITH NO MORE byl v hudbě MUSHROOMHEAD vždy dobře patrný a na novém albu kapela v těchto tendencích dále pokračuje. Daří se jim skloubit metalovou tvrdost se zvukovými experimenty a výraznými melodickými linkami, které celé album vhodně odlehčují. Dalo by se říct, že „Savior Sorrow“ je jejich nejmelodičtější deskou, ale v žádném případě je nelze podezírat z nějakého podbízení se mainstreamovému publiku. Pořád je to hodně metalová deska a MUSHROOMHEAD neztratili nic ze své věrohodnosti. Myslím, že právě díky takovým kapelám ještě neřekl tento styl zdaleka své poslední slovo.