MUSTASCH
Latest Version Of The Truth
REGAIN/MYSTIC 49:02
Styl: stoner metal Stát: Švédsko
Rok vydání: 2007

Stoner metalová kometa první velikosti má jméno MUSTASCH! Přestože vznikli už v roce 1997, pořádné obrátky to nabralo až podpisem smlouvy se švédskou pobočkou EMI a natočením EP „The True Sound Of The New West“ v roce 2001. Jeho úspěch vedl k vydání debutové desky „Above All“ a turné s GLUECIFER a ROSE TATOO. O rok později získali MUSTASCH švédskou Grammy za nejlepší metalové album a to je posunulo o další level směrem vzhůru. Jejich třetí album „Ratsafari“ produkoval Jacob Hellner (RAMMSTEIN, CLAWFINGER) a MUSTASCH odjeli celé německé turné coby předkapela MOTORHEAD. V roce 2005 vydali neméně úspěšné album „Powerhouse“ a aktuální album „Latest Version Of The Truth“ je tedy již šestým v pořadí, když ovšem počítám i předchozí EP „Parasite“. MUSTASCH mají přímočarou přitažlivost GLUECIFER, zemitou hmotnost CORROSION OF CONFORMITY a dynamickou melodiku METALLICA. Mají vše co je třeba a ještě něco navíc. Dokáží napsat výrazně melodické písničky, které si můžete klidně pískat ve sprše a přitom zůstávají tvrdým a nekompromisním metalem. Zpěvák a kytarista Ralf Gyllenhammar se pyšní monstrózními licousy a je opravdu škoda, že shodil toho mohawka, kterého nosil v počátcích. Je přímo prototypem rockového zpěváka. Silný chlapský chraplák, plný emocí a vášnivé energie, k tomu připočtěte robustní kytarové rify, výborně šlapající a přitom velmi nápaditou rytmiku a především již zmiňované silné melodie, které tomu dávají skutečný punc extra kvality. Je skutečně s podivem, že i když MUSTASCH bez uzardění používají veškerá profláknutá stylová klišé na jaké si jen vzpomenete, jsou v každém okamžiku neskutečně přesvědčiví, ultra heavy a nebezpečně sexy. Pod jejich prackama zemitý hard rock jen kvete a i když do toho naperou třeba les smyčců, zní to jakoby tam patřily odjakživa. Opravdu nechápu, proč už z nich dávno nejsou mega hvězdy.