NINE INCH NAILS
Live: Beside You In Time
NOTHING 92 min
Styl: elektro metal Stát: USA

Koncert je sestříhán ze dvou vystoupení, které se odehrály 28. března 2006 v Oklahoma City a o den později v El Pasu. Sestavu na tomto turné tvořil kromě Trenta Reznora bubeník Josh Freese (A PERFECT CIRCLE, QUEENS OF THE STONE AGE, STATIC X, ROB ZOMBIE), baskytarista Jeordie White (MARILYN MANSON, A PERFECT CIRCLE), kytarista Aaron North (THE ICARUS LINE) a klávesista Alessandro Cortini. Začínalo se v pološeru, takže jednotlivé postavy hudebníků vidíte pouze v obrysech, později se přidali hojné stroboskopické efekty a oslepující světelné erupce bílého světla rovnou do diváků. Reznor podstatně změnil image, shodil dlouhé vlasy na slušivý „tenisák“ a je vidět, že v poslední době trávil většinu času v posilovně. Zvuk NIN je díky kytarám a akustickým bicím méně syntetický a kapela šlape velmi slušně, Reznor je vokálně jistý a přesvědčiví, škoda jen, že nové skladby prostě nejsou dost dobré. Přestože díky profesionalitě všech zúčastněných na živo jakž takž fungují, koncert vždy poskočil výrazně nahoru, když zazněly staré osvědčené pecky, jako „March Of The Pigs“, „Closer“, „Gave Up“ a nebo „Eraser“. Divoký elektro metalový nářez první jmenované způsobil, že se všichni totálně zbláznili a v kulminačním bodě toho šílenství se Aaron North vrhnul obřím skokem i se svojí kytarou rovnou do vřavy pod sebou. Ale abych jenom nekritizoval, taková „Beside You In Time“ z posledního alba „With Teeth“ má opravdu dobrou atmosféru a na koncertě umocněná o světelné efekty a výbornou projekci vyzněla velmi dobře. Ke konci vystoupení zazněl možná největší hit „Hurt“, který pro mě neopakovatelným způsobem nahrál krátce před svou smrtí i Johnny Cash a způsobil mi tím jeden z nejsilnějších hudebních zážitků mého života. Celý koncert pak vyvrcholil skladbou „Head Like A Hole“, v jejímž závěru rozsekal Aaron North svou kytaru, zbytky zabodnul do reprobedny a všechno nakonec skopnul dolů do publika. NIN jsou nesporně velmi dobrou kapelou, kterou určitě stojí zato vidět na „živo“, která ale z uměleckého hlediska už hodně dlouhou dobu pouze stagnuje. Bonusy obsahují dvě videa ke skladbám „Only“ a „The Hand That Feeds“, plus pár skladeb z jiných míst tohoto turné a také živý záznam „zkoušky“ kapely z roku 2005, kde zazněly čtyři nové skladby, jež se pak staly základem aktuálního alba „With Teeth“. Musím uznat, že ten záznam je opravdu moc dobrý, kapela působí velmi soustředěně a samotné písničky jsou drsnější a méně uhlazené než na desce a i s chybami vyznívají mnohem přesvědčivěji.