NORMA JEAN
Redeemer
CENTURY MEDIA/EMI 41:46
Styl: metal core Stát: USA

NORMA JEAN surfují na vlně metal coreových kapel už od samého počátku a bez nejmenších pochyb patří na její vrchol. Stejně jako v minulosti jsou i tentokrát ve svých postojích krutě nesmlouvaví a jejich výbušnou směs divokého hard core, panterovského metalu a nelítostného noise dokázal producent Ross Robinson (SOULFLY, KORN, SLIPKNOT, MACHINE HEAD) nejenom uřídit, ale ještě více zaostřit. Křičený vokál, maximální intenzita, prudké emoce, komplikované struktury, syrový zvuk, hráčská preciznost, spalující energie – to jsou jen některé z jejich předností…a to není zdaleka všechno. NORMA JEAN vás tentokrát dokáží překvapit i zajímavými hudebními a zvukovými nápady, aniž by přitom jakkoliv slevili ze svého agresivního přístupu. Časté změny tempa a rytmu nejsou v jejich případě samoúčelné, ale mají svůj jasný záměr a smysl. Občas se v jejich hudbě objeví téměř lyrické pasáže, které by jste hledali spíše u kapel typu ISIS a nebo tuzemských THE.SWITCH a také výrazné melodie, které dokáže zpěvák Cory Brandan přednést velmi emotivním a expresivním způsobem. NORMA JEAN už nejsou jen o agresi a vzteku, ale čím dál víc také o emocích a vnitřním prožitku. Přesto je jejich projev místy TAK homogenní a koncentrovaný, že z nich mám až industriální pocit, přestože k jeho dosažení používají zcela jiné hudební prostředky. NORMA JEAN nejsou žádnou předpotopní a zrezivělou drtičkou mozků, ale ultra moderním a detailně propracovaným strojem s elegantní kapotáží, který dokáže být smrtelně nebezpečný. Některá alba předvedou to nejlepší hned na úvod a zbytek je už jen povinná výplň. U NORMA JEAN je tomu jinak. Deska s přibývajícími minutami jakoby nabývá na síle a vy budete jen stěží držet krok. Nemá význam zde zmiňovat jednotlivé skladby, album je potřeba vnímat jako celek, za všechny tedy zmíním jen zničující a zcela devastující „The Longest Lasting Statement“, která vám vyrve srdce z těla. Z celého alba pak vybočuje pouze závěrečná skladba „No Passanger: No Parasite“, která připomíná DEFTONES ve vrcholné formě. NORMA JEAN? Kapela na vzestupu!