OCTOBER FILE
Holy Armour From The Jaws Of God
CANDELIGHT/MYSTIC 55:17
Styl: noise metal core Stát: UK

Čtveřice OCTOBER FILE debutovala v roce 2004EP „How To Lose Friends And Alienate People“, na kterém zní jako staří KILLING JOKE s BIG BLACK a BOY SETS FIRE dohromady. Ještě v tom samém roce natočili debutovou desku „A Long Walk On A Short Pier” a britský tisk měl o senzaci postaráno. Absolvovali turné s DEAD KENNEDYS, THE MISFITS, THERAPY?, AMEN, KILLING JOKE a v roce 2006 předskakovali MINISTRY při jejich londýnském vystoupení v „London´s Forum“. Druhé album „Holy Armour From The Jaws Of God“ přináší dravý noise  core s metalovým drajvem a temnými podtóny. Produkoval ho Jaz Coleman (KILLING JOKE), který neodolal vábení a tak v některých skladbách můžete zaslechnout jeho typický „rituální“ vokál. Vůbec se dá říct, že osobnost Jaze Colemana je v hudbě OCTOBER FILE neustále přítomna, přestože formálně do toho kapele moc nekecal. Nejde totiž ani tak o konkrétní formu, jako spíš o atmosféru celé desky, která je velmi podobná KILLING JOKE a duch Jaz Colemana se nad tím vším vznáší, jako temný anděl zkázy. OCTOBER FILE ale nejsou žádnou kopií KILLING JOKE, i když skladby „Friendly Fire“ a nebo „A Sun That Never Sets“ (že by skrytá paralela ke stejnojmennému albu NEUROSIS?) vliv této formace nijak neskrývají. OCTOBER FILE jsou svébytnou kapelou, která sice nadšeně čerpá z jejich odkazu, ale nakládá s ním po svém. Jejich hudba je postavena na nápadité a technicky brilantní hře bicích, které jsou v každém okamžiku přesné a ultra dynamické. Odspoda je podporuje tvrdá, zboostrovaná basa a značně kreativní kytarista, jehož hra je velmi pestrá a vždy maximálně důrazná. Nad tím vším  se vznáší drsný vokál, který umí vykouzlit i vcelku oduševnělé melodie. OCTOBER FILE tvoří velmi kompaktní a organický celek, který je sice složen z jednotlivých nástrojů, ale pracuje striktně kolektivně. Album je přímo nabito sršící energií, zničující intenzitou a extrémním nasazením, přesto se nedá říct, že by bylo nějak přehnaně brutální. Spíš bych řekl krajně dynamické a intenzivní. OCTOBER FILE vytvářejí v klasickém rockovém obsazení bez použití elektroniky a samplů velmi strukturovaný a značně zahuštěný zvuk, který se vám zadře pod kůži, jako štěrk po drsném pádu z kola. Po dlouhé době konečně něco opravdu zajímavého na poli tvrdé hudby, co přichází ze Spojeného království.