PAINTED WIVES

Obsessed With The End

CENTURY MEDIA – 51:25

prog metal USA

Tahle kapela z Orange County má opravdu zajímavou historii. Původně se totiž jmenovali RAILROAD TO ALASKA a v roce 2012 vyhráli cenu OC Music Awards pro Best Live Band. To jim vyneslo čtyři dny ve studiu Red Bull Recording, ale den před zahájením nahrávání si bubeník Derek Eglit zlomil ruku, když se cestou ze zkoušky roznýtoval na kole. Z natáčení tak nebylo nic a dovedete si představit, jaké zklamání v kapele zavládlo. Když ale přešlo prvotní rozčarování, uvědomili si, že vlastně přesně tohle potřebovali. „Zpočátku to byla velká frustrace“, přiznává Eglit, „ale jak se nakonec ukázalo, bylo to pro nás vlastně velice pozitivní období. Získali jsme víc času pro práci na našich skladbách, což jim jednoznačně prospělo. Také jsme už delší dobu uvažovali o změně názvu a tohle byla ideální příležitost“. Jiný název ovšem neznamenal i změnu v sestavě, kde zůstalo vše při starém, takže když se téměř o rok později znovu vynořili už jako PAINTED WIVES, byli víc než kdykoliv předtím připraveni to pořádně rozjet. Popsat jejich debut „Obsessed With The End“ není rozhodně nic snadného. Je to opravdu neobvyklý mix indie rocku, prog metalu a alternativního rocku 90. let, technicky vymakaný, avšak nikoliv sterilní, s melodickými vokály, pořádnou dávkou energie, skladatelské invence a živočišné dravosti. Tohle rozhodně není žádná konfekce a nejspíš vám bude chvíli trvat, než se v tom trochu zorientujete, ale vaše úsilí bude nakonec odměněno. Přestože deska vyšla už před dvěma lety, její letošní dubnová reedice u CENTURY MEDIA zní navýsost aktuálně... dokonce bych řekl až vizionářsky! Parádní debut!