m

PENTAGRAM

When The Screams Come

METAL BLADE

doom rock USA

Doom rocková legenda PENTAGRAM, která je obecně považována za americký ekvivalent BLACK SABBATH, začala před pár lety zase aktivně koncertovat, což v řadách fanoušků tohoto žánru způsobilo nemalou senzaci. Z původní sestavy zbyl sice už jen vokalista Bobby Liebling, k němuž se po čase připojil i kytarista Victor Griffin (PLACE OF SKULLS), rytmiku pak aktuálně tvoří o generaci mladší basák Greg Turley, spolu s bubeníkem Gary Isomem. Záznam tohoto koncertu byl pořízen v květnu 2010, během festivalu „Maryland Deathfest VIII“ v Baltimore a vypadá to, že ho nejspíš pořídili sami bedňáci kapely, protože vypadá dost amatérsky. V dnešní době není problém si za relativně levný peníz pořídit docela slušnou digi kameru a když kolem pódia rozestavíte čtyři maníky (víc jich určitě nebylo) kteří nejsou úplně neschopní, výsledek bude vypadat asi nějak takhle. Zas tak moc to ale nevadí, spíš mě zarazilo, že PENTAGRAM hráli ještě za světla, což pro atmosféru koncertu nebylo zrovna ideální a taky, že se prostor kde festival probíhal, bylo nějaké parkoviště uprostřed města, jelikož v průhledech jsou vidět okolní paneláky, navíc v těsné blízkosti pódia (cca 10metrů) vedla normální městská komunikace s poměrně hustým automobilovým provozem. To ale kapele, ani zhruba třem stovkám fanoušků nedělalo žádný problém a náležitě si to užili. Bobby je neskutečně pitoreskní figurka. Vyžilý stařík s lascivními pohyby, navlečený do třpytících se zlatých kalhot a sametové haleny, který dokáže dělat fakt neskutečné ksichty, i když musím říct, že oproti zlínskému koncertu se tady držel docela zpátky. Taky vokálně je na tom o dost líp, takže po hudební stránce nelze PENTAGRAM moc co vyčítat. Rytmika výborně šlapala a Victor Griffin je opravdovým sekerníkem, jehož masivní rify vám budou drtit páteř, jak obří lis na kovový odpad. Přestože je už taky starší kousek, nevypadá ani zdaleka tak zdemolovaný životem jako Bobby a jeho hustá, vlající hříva, robustní postava, „kool kérky“ i černé sluneční brýle, budí oprávněný respekt. Během vystoupení zazněla většina osvědčených hitů, jako např. „Day Of Reckoning“, „Forever My Queen“, „Review Your Choices“, „Relentless“, „When The Screams Come“ a mnoho dalších a fanoušci stejně jako kapela byli na konci setu nadmíru spokojeni. Musím říct, že mi tentokrát i ten Bobby vadil o trochu míň než tehdy ve Zlíně, takže vám mohu tohle DVD opravdu jen doporučit.