PRONG

X - No Absolutes

SPV/STEAMHAMMER – 44:24

thrash core USA

Jubilejní desátá studiovka veteránů PRONG je na světě a jak se zdá, promo materiál tentokrát nelhal o tom, že to bude nejlepší nahrávka v jejich novodobé historii, čímž se myslí od rozpadu v roce 1996. Lodivod PRONG, kytarista a zpěvák Tommy Victor se dal tentokrát dohromady s ostříleným basákem Jasonem Christopherem, který v minulosti spolupracoval např. Corey Taylorem, Dave Navarrem, Mattem Sorumem, Dave Lombardem, Jerry Cantrellem a spoustou dalších. Za bicí se posadil ani ne třicátník Art Cruz (ex WINDS OF PLAGUE) a ta energie se kterou buší do své bicí soupravy vykopla PRONG zpátky na oběžnou dráhu. Kdyby mi to nebylo trochu blbé, řekl bych že novinka je skoro až veselým albem. Je z ní totiž na kilometry cítit nadšení a chuť do toho šlapat, což mi u nich v posledních letech citelně chybělo. Tommyho vokál zní mladistvě a energicky, je plný emocí a síly, o jeho masivních kytarových rifech ani nemluvě. Sází tam jednu pecku za druhou a na jiskrách co mu lítají od kytary, by jste upekli i Belzebuba. Rytmická sekce je soustředěná, technicky vybroušená, neskutečně nadupaná a tvoří s Tommyho kytarou jeden kompaktní celek. Přesně tak jak tomu bylo v 90. letech, tedy v době, kdy tahle kapela diktovala směr. K agresivnímu a technicky brilantnímu post industriálnímu thrash core navíc tentokrát přidali i docela chytlavé a vcelku melodické refrény, což se jak vidno vůbec nevylučuje, ba právě naopak. Jednotlivé skladby tak získaly na půvabu, aniž byť jen na okamžik ztratily na důvěryhodnosti a intenzitě. K mým favoritům patří odpaly jako „Sense Of Ease“, „Without Words“, „Belief System“ a nebo „In Spite Of Hindrances“, ovšem i zbytek je pořád slušný nářez, takže se dá říct, že „X-No Absolutes“ je konečně důstojným nástupcem legendární trojice alb „Beg To Differ“ „Prove You Wrong“ a „Cleansing“. Tohle je deska, jakou jsem chtěl od PRONG slyšet už dávno.