PRO-PAIN
Fistful Of Hate
RAWHEAD 43:52
Styl: hard core Stát: USA

Veteráni newyorského hardcore jsou zde s novým albem, nejspíš proto, aby nám opět připomněli, že po světě běhají i zlobiví kluci. Během své 12 leté hudební kariéry se stali synonem pro daný žánr a za ta léta zůstali pořád stejně intenzivní a svalnatí, jako kdykoliv předtím. Ze svých pozic neslevili ani o milimetr a spíše bych řekl, že s přibývajícími léty se jejich postoje ještě více vyhranily a radikalizovaly. Ve vlastní produkci a bez distribuční podpory NUCLEAR BLAST nahráli 12 zbrusu nových skladeb, plných energie a adrenalinu. Z hudebního hlediska zůstalo vše při starém, jen s jednou malou změnou. V některých skladbách jsou kytary (a občas i tempo) spíš thrash metalové než hardcoreové a zazní v nich dokonce i krátká kytarová sóla. PRO-PAIN to s tím ale nijak nepřehánějí, takže se v kontextu celé desky jedná jen o jakési vcelku vítané zpestření. Ve skladbě "Save Face" zazní také možná trochu překvapivě řízná dechová sekce s výrazně melodickým refrénem Gary Meskila. Zní to opravdu dobře a vy si možná v tu chvíli uvědomíte, že stejný trik použili už v písni "Take It Personal" na albu "Round 6" (00). Přesto jim to ale s lehkým srdcem odpustíte, protože PRO-PAIN ovládají jednu z nejtěžších věcí v hudebním světě. Zůstat stejní, aniž by přitom ze sebe udělali kašpary. Nějakým záhadným způsobem se jim daří zaujmout vaši pozornost a udržet ji po celou dobu trvání desky. Přestože jste to od nich slyšeli už mnohokrát, stejně vás zase dostanou. Nikdy nejsou nudní ani všední. Je pro to jediné vysvětlení. Jejich umělecká výpověď je maximálně intenzivní, přímočará, reálná, autentická a stejně nebezpečná, jako útok nosorožce. PRO-PAIN jsou majákem uprostřed chaosu.