RAMMSTEIN
Rosenrot
UNIVERSAL
Styl: german metal Stát: Německo

První co vás na novém albu RAMMSTEIN upoutá je jeho obal. Nadstandardně vybavený digipack se stylizovanými fotkami a kompletními texty, ve kterých se opět dotkli gay tématiky. V úvodní „Benzin“ poněkud skrytě /nepotřebuji ženu, jen vazelínu/ a zcela nepokrytě pak v „Mann gegen Mann“ (Muž proti muži), kde Lindemann v refrénu hřímá mohutným hlasem: „Buzno áááh“! Od alba „Mutter“ pracují RAMMSTEIN stále se stejným producentem (Jacob Hellner) a nejinak je tomu i zde. Dokonce se natáčelo ve stejném studiu, jako předchozí úspěšné album „Reise Reise“, ale jak už to tak bývá, nikdy nevstoupíš znovu do stejné řeky. Jejich fanoušci sice dostanou plnou dávku standardní směsi kytarového hřmění, pochodových rytmů, klávesových ploch, dobrých melodií a omšelé melancholie, ale všechno jste to už v lepší či horší podobě od RAMMSTEIN slyšeli mnohokrát. Jedinou rozpoznatelnou změnou je úvodní otvírák „Benzin“, který se svým pojetím blíží spíše razantnímu rocku než metalu. Za pozornost též stojí v podstatě popová písnička „Stirb nicht vor mir“, v níž se o pěvecké party podělil Lindemann se zpěvačkou Bobo, která svým hlasem evokuje trochu zemitější Kate Bush. „Hilf mir“ naproti tomu patří k vůbec nejtvrdším skladbám v historii kapely, exotickým dojmem působí též germánská variace na mexické mariachi „Te Quiero Puta!“, ale do celkového konceptu desky moc nezapadá a působí spíše rušivě. Podle mého názoru si ji měli schovat jako bonus na nějaké výběrové album, které časem také jistě přijde. Poslední 2 skladby se jak již bývá u RAMMSTEIN dobrým zvykem nesou v jemnějším duchu emocionálně vypjatých balad. Celkově je tedy nové album obvyklou směsí brutality, přímé agrese, přehnaných póz, starosvětské zasněnosti a líbivých melodií, chybí mu však nějaká umělecká nadstavba, která by dokumentovala jejich umělecké směřování. RAMMSTEIN jen zopakovali osvědčené skladatelské stereotypy, což jim asi u fanoušků opět projde, ale v budoucnu by se to pro ně mohlo stát osudným.