REDTAPE
Radioactive
ROADRUNNER/UNIVERSAL 36:32
Styl: punk core Stát: USA

Všichni členové kapely REDTAPE ze severní Kalifornie prošli v minulosti už celou řadou lokálních kapel, takže to rozhodně nejsou žádní hudební zajíci. Dohromady se dali v roce 1999 a po řadě demo snímků natočili pro lokální label New Age Records debut "High Revoltage", po němž následovalo EP "Constructivism", kterým na sebe upozornili lidi od Roadrunner Records. A pak už to všechno jelo jako na drátkách. Společně s producentem Amirem Derakhem (ORGY, COAL CHAMBER, SYSTEM OF A DOWN) nacvakali do studia, kde během krátké doby nahráli aktuální album, jehož obal mi trochu připomíná ty anarcho/punkové koláže od DEAD KENNEDYS. Hudebně sami sebe označují jako thrash punk a myslím, že to docela trefili. Dravě pulzující punkové tempo, mohutné thrashové kytary, expresivní vokál a nejednoznačně vystavěné skladby se spoustou uštěpačné energie. Ani na vteřinu vás nenechají vydechnout a jednotlivé skladby se na vás valí, jako hromada šutrů ze štěrkovny. Přestože jsou dostatečně tvrdí a agresivní, důležitou roli v jejich hudbě hrají melodické linky. Kromě bubeníka všichni zpívají (a dobře), takže se ke slovu často dostávají doprovodné vokály. Nebojí se ani zpomalit (což se stává zřídka), protože si jsou vědomi toho, že i v těchto chvílích zůstávají pořád stejně intenzivní a spalující, jako když se ženou na plný plyn rovnou vpřed. Je to totální nátlaková hra, vysoce energická a vzdorovitě vzpurná. Svou žánrovou nejednoznačností a vášnivým přístupem mi velice připomínají ranné období washingtonských FUGAZI, ale ještě více pak fenomenální německé punkery SPERMBIRDS, se kterými je pojí velmi podobný celkový zvuk a také téměř totožný hlavní vokál. REDTAPE mají skutečné punkové ostří a nejsou to rozhodně žádní trendoví pseudo punkoví kašpaři, na jaké jste si možná v poslední době už zvykli. REDTAPE jsou skutečná a pěkně žhavá punková kapela s rockovými ideemi.