xdtmku

RED HOT CHILI PEPPERS

I´m With You

WARNER – 59:31

funk rock USA

Základní otázkou bylo, jak se RHCHP podaří na novém albu vyrovnat s odchodem kytaristy Johna Fruscianteho, který byl od roku 1998 zásadním tvůrčím elementem kapely, jak hráčsky, tak především skladatelsky. Odpověď zní, že celkem v pohodě. Jeho nástupcem je multiinstrumentalista Josh Klinghoffer, se kterým je Frusciante nejenom kamarád, ale který se hráčsky podílel skoro na všech jeho sólových albech. Josh nemá s technikou absolutně žádný problém a v pohodě zvládá co se po něm žádá a ještě tu a tam přihodí zajímavé sólo, neobvyklý zvukový efekt, či zajímavou vyhrávku, ale po čase si uvědomíte, že pokud chcete jeho kytaru slyšet, musíte se na ni soustředit. To, co vás praští přes uši okamžitě, je naopak vypíchnutá rytmika, díky které deska výborně šlape. Fleova pulzní basa společně s Chadovým suverénním bubnováním je dokonale sehraný motor, který pohání tuhle káru bez ohledu na to, co se do ní naleje. Kiedis zpívá uvolněně a s velkým přehledem a přispívá k celkové, skoro bych řekl až pohodové náladě, kterou je celé album prostoupeno. To, že jsou RHCHP stále víc „soft“ jistě nikoho nepřekvapí, je to trend, který následují v podstatě už od „Californication“ a myslím, že s tím dnes už nikdo nemá žádný problém. S vyšším věkem je celkem přirozené, že dravá agresivita ustupuje a je nahrazena spíše dynamickou energií, která jim myslím nikdy nechyběla. V souvislosti s novým albem je občas používán termín „experimentální“, ale to mi k „I´m With You“ opravdu moc nepasuje. Nic takového jsem nezaznamenal, spíš mi „I´m With You“ přijde jako celkem klasické, občas skoro až „popové“ a na první poslech trochu nevýrazné album kapely, která má svůj vlastní, nezaměnitelný rukopis. Ale jak už to tak v podobných případech často bývá, chce to jen trochu času a párkrát si tu desku pustit, aby se vám nové skladby dostaly trochu do krve a co bylo zpočátku ploché a trochu šedivé, náhle rozkvete jasnými barvami. „I´m With You“ se nejspíš nestane zásadním stavebním kamenem v jejich diskografii, ale je to dobrá deska, která určitě za vaši pozornost stojí.