tl RIVAL SONS
Presure and Time
EARACHE RECORDS – 30:56
retro hard rock USA

RIVAL SONS jsou těmi nejgeniálnějšími vykradači hrobek co znám! Teď už si nemusíte kupovat hromadu desek svých oblíbených kapel z přelomu 60. a 70. let, protože RIVAL SONS z Los Angeles vám to všechno naservírují v koncentrované podobě a na zlatém podnosu. Blues, soul, hard rock, motown, rhythm´n´blues, psychedelie...a kapely jako T. REX, Janis Joplin, LED ZEPPELIN, SMALL FACES, THE WHO...a několik stovek dalších...to vše bude před vámi defilovat, jako v nějakém dobovém dokumentu o éře hippies. Najděte si na YouTube rozhovor, kde na otázku jaké jsou jejich vzory, začnou se zjevným nadšením chrlit jednu historickou kapelu za druhou...úplné chodící encyklopedie. A přestože mají své vzory dokonale nastudované, nelze je označit za pouhé plagiátory. Jejich hudba je nabita energií, i silnými emocemi a i když si u každé skladby budete říkat, že to musí být nějaká cover verze, protože ji přece důvěrně znáte...jedná se výhradně o autorské album. Občas jsou také přirovnáváni k THE BLACK CROWES (a možná i mají podobné kořeny), ale RIVAL SONS jsou daleko víc heavy a mají mnohem blíž k LED ZEPPELIN než ROLLING STONES. Kapela začala působit před pár lety ještě s jiným zpěvákem a měli dokonce roce 2009 u EMI vydat své debutní album „Before The Fire“, ale na poslední chvíli si to rozmysleli a nakonec si ho vydali sami, už s novým vokalistou Jayem Buchananem, který ho celé přezpíval. Jay sice vypadá jako reinkarnace Jima Morrisona, ale není to žádná trapná figura, tohoto chlápka musíte brát vážně i přesto jak vypadá. „Before The Fire“ rozhodně není špatná deska, ale stala se jen slabou předehrou k tomu, co teprve mělo přijít. Leccos už naznačilo výborné stejnojmenné EP, které vyšlo letos v lednu, ale až na aktuální novince “Presure and Time“ to vypuklo naplno. Bez rozpaků přiznávám, že už tři dny neposlouchám nic jiného a jak to tak vidím, hned tak s tím nepřestanu. Pokud se před pár lety stali WOLFMOTHER senzací, RIVAL SONS jsou mega bombou na druhou. Sami dost neradi slyší, když jsou označováni za retro kapelu, protože pro ně je jejich hudba stejně současná, jako vynilové desky. Ty tu byly vždycky, to jen my jsme na chvíli zapomněli, jaké v sobě skrývají kouzlo. A stejné je to i s hudbou RIVAL SONS.