RIVIERA PLAYBOYZ
Okozla
Vl. náklad 44:46
Styl: nu-metal Stát: ČR

Tak toto je skutečně první tuzemská nu-metalová parta co znám, která má názor. Zlověstné kytarové drcení, bicí jako když padá barák, basa jako výfuk těžké motorky, expresivní "mačo" chraplák, kterým zpěvák Kootcha ale dokáže vykouzlit i docela melodické pasáže. Do toho spousta elektronicko-industriálních samplů, které ovšem do celkového zvuku logicky zapadají a tvoří spolu jeden, zcela integrální celek. Technologický chlad je v přímém kontrastu s tím živočišným bordelem, opepřeným o zvuk didjeridoo, kterému se přece jen tu a tam podaří tou zdánlivě neprostupnou pralesní houštinou prorvat se na světlo. Hutný a dostatečně strukturovaný zvuk tvoří masivní, svalnatou mašinu, jejíž mozek má naštěstí standardní velikost, takže se nemusíte obávat o své duševní zdraví. Zřetelné hitové ambice má už úvodní otvírák "Šmejd", jehož houkání poplašné sirény v úvodu by vás mělo připravit na to, co bude následovat. V "Sin City" se k tomu potentnímu nářezu navíc přidá i silná melodie, podepřená chytlavým sloganem, k čemuž už zkrátka není co dodat. Zajímavá je také "O kozla", s působivým minimalistickým vrstvením kytarových riffů, což samo o sobě vytváří pořádný tlak na váš imunitní systém. Ovšem ve chvíli, kdy tato masáž poleví, píseň trochu ztrácí nervy a jde lehce ke dnu, což je rozhodně škoda. Pestrý celek pak doplňuje téměř taneční, metal-corová instrumentálka "Emoon" a její zasmušilejší sestra "6 in D Morning", v níž dominují nasamplované smyčce, už vzpomínané didjeridoo a neúnavně tepající rytmika. Závěrečnou tečku obstaral techno- corový výron žhavého magmatu "Jé-O", s vokálem nejspíš puštěným pozpátku. Ocenit je též třeba česky zpívané texty i když právě ty nejsou zrovna jejich nejsilnější stránkou. Zcela jinou kapitolou je ale naprosto profesionální a na naše podmínky řekl bych vysoce nadstandardní zvuk desky, který je krystalicky čistý, ostře ohraničený, dynamický a za každé situace jasně čitelný. Přesto (a snad právě proto) si uchoval tak potřebnou animální agresivitu a pudovou živočišnost, která schází drtivé většině tuzemských nahrávek. Celé to spískal kytarista RIVIERA PLAYBOYZ a student zvukové režie Honza Šmejkal (který se mimo jiné podílel také na výsledném zvuku nového alba ARAKAIN-u), jenž si za svůj výkon zaslouží absolutorium a mám dojem, že se v budoucnu stane v tomto ohledu velmi vyhledávanou osobou. RIVIERA PLAYBOYZ - to nejsou žádné přiblblé pózy a nebo trapné trendové manýry, ale zuřivý, nadupaný a vysoce energický elektro- metal-corový nářez industriální síly.