ROADRUNNER UNITED
The All-Star Sessions
ROADRUNNER cd 77:05 dvd cca 60 min
Styl: metal

Rok: 2005

25 let své existence oslavil label ROADRUNNER opravdu stylově. Pod velením 4 kapitánů natočilo celkem 56 hudebníků ze 44 různých kapel (současných i minulých) 18 originálních písní, které žánrově oscilují mezi thrash metalem, hard corem, death metalem, black metalem, nu metalem a post grunge. Jednotlivými kouči byli Dino Cazares (FEAR FACTORY, BRUJERIA), Robert Flynn (MACHINE HEAD), Matthew Heafy (TRIVIUM) a Joey Jordison (SLIPKNOT). Ti měli za úkol příslušné písně napsat i otextovat (což stejně nakonec byla spíše kolektivní záležitost) a pak je s vybranými umělci natočit. Vznikla tak nepravděpodobná spojení, jaká by za jiných okolností nebyla nikdy možná. V jedné skladbě se tak sešli např. zpěvák Mark Hunter (CHIMAIRA), kytarista Dino Cazares (FEAR FACTORY), další kytarista Andreas Kisser (SEPULTURA), basák Paul Gray (SLIPKNOT) a bubeník Roy Mayorga (SOULFLY). A takových příkladů bych zde mohl uvést ještě dalších 17. Všechny skladby mají opravdu vysokou úroveň, mě osobně nejvíce zaujala píseň „Tired N´Lonely“, kterou nazpíval Keith Caputo (LIFE OF AGONY), o kytarové party se podělili Matt Baumbach (VISION OF DISORDER), Tommy Niemeyer (THE ACCUSED, GRUNTRUCK), Acey Slade (MURDERDOLLS) a James Root (SLIPKNOT), za bubny si to odmakal Joey Jordison (SLIPKNOT) a výsledkem je výborná post grungeová písnička. No věřili byste tomu? Velmi dobrá je také závěrečná „Enemy Of The State“, kterou svým nezaměnitelným způsobem nazpíval Peter Steele (TYPE O NEGATIVE), kytaru třímal Steve Holt z 36 CRAZY FISTS, baskytaru Dave Pybus (CRADLE OF FILTH), za bicí usedl Joey Jordison (SLIPKNOT) a klávesy jaksi nezbytně převzal Josh Silver (TYPE O NEGATIVE). Absolutní specialitkou se však stala polo akustická balada „Roads“, kterou nazpíval Mikael Akerfeld z OPETH a instrumentaci plně převzal Josh Silver (TYPE O NEGATIVE). K albu patří i dvd, na kterém je celý proces výborným způsobem zdokumentován. Po působivém intru to celé začne v New Yorku, kde se ústy šéfa ROADRUNNER Monte Connera dozvíte o celém projektu vše podstatné. Pak se děj přesune do Los Angeles, kde své věrné shromáždil Dino Cazares. Další zastávkou je Oakland, což znamená, že šéfem nemohl být nikdo jiný, než Rob Flynn. Na Floridě to zase celé řídil mladíček Matthew K. Heafy a je zajímavé sledovat, jak zvládnul staré páky, jakými jsou např. King Diamond (MERCYFUL FATE), Dave Chavarri (PRO-PAIN, ILL NINO) a nebo Johnny Kelly (TYPE O NEGATIVE). Posledním zastávkou se stala Iowa a to znamená, že za volantem nemohl být nikdo jiný, než Joey Jordison (SLIPKNOT). Z pohledu fanouška navíc získáte poměrně slušnou představu o tom, jakým způsobem vaši „hrdinové“ pracují ve studiu, což je mnohdy docela zábavná podívaná. Podle mého názoru není v tomto případě až tak podstatná výsledná hudební kvalita, ale spíše samotná idea celého projektu. Bez ohledu na žánry, na hráčské schopnosti, na věk a „zásluhy“ jsou zde pohromadě muzikanti, které spojuje láska k metalové hudbě a kteří vzniklý prostor zaplnili maximálně tvůrčím způsobem. A to je ta nejlepší zpráva, jakou jsme mohli dostat. Opravdu důstojná oslava kulatého výročí firmy, která se významnou měrou podílí na současné podobě metalové hudby.