ROB ZOMBIE
Venomous Rat Regeneration Vendor

ROADRUNNER – 38:45

glam metal USA

V posledních letech se Rob Zombie soustředil spíš na natáčení svých oblíbených hororů než na skládání hudby, takže si jeho fanoušci museli na novou desku počkat tři roky. Teď ale koukám, že jeho nový biják “The Lords Of Salem” měl premiéru 19. dubna a jen o čtyři dny později vyšla tahle deska...tak to se teda chlapec zapotil. Evidentně s tím ale nemá žádný problém a poskytuje promo rozhovory jak k filmu, tak i k nové desce jako na běžícím pásu. Aktuální kapela Roba Zombie je takovým malým all stars bandem. S kytaristou Johnem 5 (ex MARILYN MANSON) spolupracuje už osm let a natočil s ním poslední dvě desky. Basák Piggy D (vl. jm. Matt Montgomery ex AMEN, WEDNESDAY 13, Alice Cooper) přišel do týmu o rok později a velice rychle se v něm zabydlel. Bubeník Ginger Fish (ex MARILYN MANSON) je v kapele sice jen dva roky, ale jakoby k nim patřil odjakživa. Koneckonců hudebně nejsou MM a Rob Zombie až tolik vzdáleni. Trochu teatrální glam metal s prvky horror punku, post industriálu, prošpikovaný nasamplovanými dialogy z Robových oblíbených hororů je i na novince ústředním tématem a kapela vypadává z role opravdu jen zřídka. Tím prvním vybočením je kratičká instrumentálka “Theme for the Rat Vendor” s orienteálními bubínky a pseudo sitárem, která přináší příjemné osvěžení, tím druhým pak skladba “Rock and Roll (In A Black Hole)”, která se z celého konceptu vymyká nejvíc. V podstatě čistě elektronický úvod s pár samply má přesně to “utažené” tempo, které dává tušit, že vám skladba dříve či později vyletí do ksichtu. A přesně to se i stane, když zhruba po minutě a půl vše odpálí hrubý kytarový rif, nabušené bicí a burácející Robův vokál Roba. Ten kontrast chladné elektroniky a do ruda rozpáleného metalu funguje skvěle a ještě nekolikrát se během skladby zopakuje. Parádní prácička!! Posledním překvapením je pak cover verze písničky “We´re An American Band” od americké hard rockové legendy GRAND FUNK RAILROAD, kterou Rob Zombie překvapivě pojal vcelku decentně a s respektem k originálu. Musím říct, že nová deska nemá fanoušky Roba Zombie čím překvapit a spoléhá na již dřívě osvědčené finty, které ale pořád velmi dobře fungují. Svůj podíl na tom má jistě i spíše konzervativní produkce Boba Marletta (BLACK SABBATH, Alice Cooper, LYNYRD SKYNYRD), který kapele nepovolil žádné zvukové extravagance a donutil je soustředit na to, co jim jde nejlépe. Na hlučný a slušně tepající hard rock s horrorovým nátiskem, kterému neomezeně vládne veterán Rob Zombie, majitel jednoho z nejlepších rockových chrapláků současné rockové scény.