SALLY
C-Earth
DREAM CATCHER/CURE PINK 62:03
Styl: šmejdovský stone rock Stát: USA

SALLY jsou ještě šílenější, než posledně. Album otvírá sonická hluková stěna, za kterou by se nemuseli stydět ani SONIC YOUTH a která se zhruba po minutě zhroutí do rozplizlého a rozostřeného stone rocku, který se třaslavě a klopýtavě kymácí vpřed. Vzduch kolem zhoustne obludným basovým duněním, jako když splašky uvíznou v ucpané odpadní rouře, bicí zní jako bušení klacků nějakého opičáka do kokosu a vokál připomíná spíše zoufalý řev zváleného pobudy, kterému právě sebrali jeho láhev. Hoďte na jednu hromadu MELVINS, EYE HATE GOD a ELECTRIC WIZARD, polijte benzínem a škrtněte sirkou. Téměř 10 minutové "opusy" nejsou pro SALLY žádný problém, ovšem nedá se tu ani náhodou mluvit o nějaké struktuře, či dokonce stavbě jednotlivých skladeb. Je to jen monstrózní, katatonické hřmění, zoufalé, obsedantní vytí tupého hovada, bez zjevného začátku, pokračování, ani konce. Jejich písně jakoby neměly nikdy skončit. Vždycky, když už to vypadá, že ta mrcha konečně chcípne, znovu v sobě najde sílu se zvednout a potácet se dál na cestě do své smrduté sluje. Zmatené a neuspořádané zmítání se ve vlastním pekle, jako když se ráno motáte po bytě s úpornou kocovinou. Žaludek máte na vodě, centrum rovnováhy je v troskách, vidění rozostřené a do hlavy jako by vám vrážely jeden měděný hřeb za druhým. Není v tom nic pozitivního, uměleckého ani povznášejícího, žádná energie, entuziasmus, ani náznak nějakého zájmu. Jen zvrácená a lhostejně krutá záliba v drcení a válení se v bahně. Jediná rychlejší skladba se jmenuje "Sanatn", ale mám z ní stejný pocit, jako když se vám náhle špatně pohnou střeva a vy musíte sakra rychle pohnout zadkem, aby jste si ten náklad nesložili rovnou do kalhot. Přesto všechno má ten jejich zbordelizovaný hlomoz zvláštní kouzlo. Jsem si ale také vědom toho, že takovou hudbu už musíte opravdu hodně milovat, aby jste ji dokázali ocenit. Jen pro silné nátury.
P.S. Desku produkoval legendární Billy Anderson (NEUROSIS, ALABAMA THUNDERPUSSY, CATHEDRAL, EYE HATE GOD, FANTOMAS, MELVINS, MR.BUNGLE, ORANGE GOBLIN a spousta dalších), ale bez urážky, podle mě byl po celou dobu úplně na sračku.