SANTANA
All That I Am
SONY/BMG 54:36
Styl: latino pop rock Stát: USA
Rok: 2005

Úvodní otvírák „Hermes“ zní velmi nadějně a velmi připomíná staré dobré časy SANTANA. Žhavé, perkusivní rytmy samby, řízné dechy, našláplé vokály a pochopitelně MISTROVA charismatická, ornamentální kytarová hra. Ještě následující „El Fuego“ snese s přimhouřením oka podobná kritéria, ale pak už to jde s touto deskou z kopce. Jak už je v posledních letech zvykem, na albu se sešla celá řada hostů, což samo o sobě není žádný problém, ovšem v tomto případě se pod jejich záplavou SANTANA místy úplně ztrácí a přestává být jasné, čí album to ksakru vlastně je. Když něco podobného udělal např. TONY IOMMI (mám na mysli první sólové album „Iommi“ z roku 2000), byl výsledek zcela jiný. V každém okamžiku bylo jasné, kdo je tady šéf a přestože každou skladbu zpíval jiný vokalista, po hudební stránce bylo autorství jednotlivých skladeb nezpochybnitelné. Popová odrhovačka „I´m Feeling You“ nazpívaná Michelle Branch, je typickou potravou pro FM rádia, splichtit ji mohl kdejaký hitmaker a Santanův autorský či hráčský rukopis je tady v nedohlednu. Jasnější vám to bude když mrknete do bookletu. Zjistíte, že SANTANA je autorsky podepsán pod pouhými 5 kompozicemi z celkových 13 a to počítám i pouhé spoluautorství. Albu nepomohl ani hostující Steve Tyler (AEROSMITH) ve zcela neškodné rockové baladě „Just Feel Better“, ani Kirk Hammett (METALLICA) v instrumentálce „Trinity“, která má alespoň duši. Zbytek desky tvoří mainstreamový hip-hop a latinsko americký pop, jaký se na vás dnes valí odevšad. SANTANA zde pro mě zcela nepochopitelně degradoval na roli pouhého doprovodného hráče a ve jménu prodejnosti udělal ze svého talentu druhořadé zboží. Dost neslavný konec jedné legendy.