CARLOS SANTANA
Plays Blues At Monteux
EAGLE/CURE PINK 94 min
Styl: blues Stát: USA

Další z řady koncertů Carlose Santany z Montreux, tentokrát z roku 2004, kdy si na pódium pozval své dosud žijící hrdiny bluesové kytary, konkrétně Clarence „Gatemouth“ Browna, Bobby Parkera a Buddy Guye. Bez těchto chlapíků by se Eric Clapton, Peter Green, Jeff Beck, Mike Bloomfield, Jimmy Page a pochopitelně i Carlos Santana nestali tím, čím jsou pro rockovou hudbu dnes. Carlos Santana zde pro tentokrát s pokorou přijal úlohu doprovodného hráče, který se ale samozřejmě tu a tam blýskne vynikajícím kytarovým sólem. Je opravdu zábavné sledovat, jak ho občas kamera přistihne, jak nevěřícně kroutí hlavou nad tím, co ti staříci zase vymysleli. Každý z těchto bluesových velikánů má s sebou jinou sestavu a každá z nich je naprosto úžasná. Základem všeho je pochopitelně tradiční blues, ale objeví se i vlivy boogie, funku a nebo latinské Ameriky. Důležitou úlohu hraje improvizace a každý z účastněných dostal velkorysý prostor k tomu, aby se dostatečně vyřádil. Nekonečný sled sól však nepůsobí nudně ani samoúčelně, naopak jsem každý jednotlivý výkon sledoval s velkým zaujetím a musel žasnout na suverenitou a přirozenou lehkostí, s jakou se všichni muzikanti zhostili svého úkolu. Příkladem za všechny budiž duet Buddy Guye s černou, korpulentní zpěvačkou Barbarou Morrison. Zní jim to tak přirozeně a nenuceně, jakoby seděli doma v kuchyni u kafe a povídali si o tom, jaký měli den. A to platí o celém vystoupení. Hráčská vyspělost na hranici geniality, která vypadá jako ta nejjednodušší a nejpřirozenější věc na světě. Vybraná delikatesa pro všechny bluesové fanoušky a nejenom pro ně