SCORPION CHILD

Scorpion Child

NUCLEAR BLAST – 50:47

retro rock USA

Další přírůstek do rodiny retro rockerů, kteří se zamilovali do kapel z konce 60. a počátku 70. let nese název SCORPION CHILD a vznikl v roce 2006 v americkém Austinu. Inspiraci čerpali hlavně od kapel, jako HUMBLE PIE, FREE, ale také německých psycho rockerů LUCIFER’S FRIEND a nebo starých bluesmanů, jako třeba Blind Willie Johnson, Lemon Jefferson a nebo Willie McTell. To samo o sobě zní hodně zajímavě, ovšem ve skutečnosti zní spíš jako BLACK CROWES, kteří ztratili schopnost psát hity. Tím nechci říct, že by SCORPION CHILD byli skladatelsky nějak sterilní, ale do schopností výše jmenované formace jim přece jen něco málo schází. Na první ligu reprezentovanou především RIVAL SONS, GRAVEYARD a nebo WOLFMOTHER zatím tedy podle mě nemají, ale něco na nich přece jenom je. Tady zajímavý rif, onde chytlavý refrén nebo pěkné kytarové sólo, jako např. ve skladbě „Salvation Slave“, to se tedy kytaristovi Christopheru Jay Cowartovi opravdu moc povedlo. Úvodní otvírák „Kings Highway“ je naproti tomu zcela v zeppelinovském duchu a hlavně frontman Aryn Jonathan Black by se určitě rád viděl, jako nový Robert Plant. Těch odkazů k LedZep je tady samozřejmě mnohem víc a je docela zábavné je postupně odhalovat. Oproti všem předpokladům se mojí nejoblíbenější skladbou stala bolestně nostalgická balada „Antioch“, která ale není žádným laciným cajdákem, ale pěkně gradující rockovou kompozicí. Desku produkoval Chris “Frenchie” Smith, který v minulosti dělal žánrově trochu odlišné party, jako např. THE ANSWER, JET a nebo TRAIL OF DEAD, což desce myslím spíš prospělo. SCORPION CHILD rozhodně nechybí energie a i zvukově mi přijdou o něco syrovější než výše jmenované kapely, takže to chce trochu víc času a desku si párkrát poslechnout. Musím přiznat, že čím víc ji poslouchám, tím z ní mám lepší pocit, takže je klidně možné, že se v dohledné době moje hodnocení ještě o nějaký stupínek posune směrem nahoru. Rozhodně debut co stojí za vaši pozornost.