SCREAM OF THE LAMBS
Messiah Symphony No. 1939
Vl.nákl 38:17
Styl: metal crossover Stát: ČR

SCREAM OF THE LAMBS z České Lípy vznikli teprve v loňském roce, ale všichni členové už mají za sebou působení v několika předchozích formacích, což je na jejich hudbě jednoznačně poznat. V každém okamžiku je cítit nadhled, hráčská suverenita a vyhraněný názor na to, jakou hudbu hrát a také jakým způsobem toho dosáhnout. SOTL - to jsou především burácející kytarové rify, vyšperkované krátkými, vygradovanými sóly, pod nimiž tepe spíš rocková než metalová rytmika, i když i ta občas dokáže rozjet opravdu pekelné thrashové sypačky. Nad tím vším se zpupně naparuje mocný chraplák, který vám s jemností řetězové pily odborně naporcuje vaše sluchovody. Pokud SOTL čerpali inspiraci jinde, tak to rozhodně nedávají nijak okatě najevo, ale pokud už bych měl někoho jmenovat, tak bych řekl, že v sobě spojují těžkotonážní hard core PRO-PAIN, moderní thrash metal MACHINE HEAD a hrubý dirty metal BLACK LABEL SOCIETY. Ve skladbě „Kámen“ se zase ozve sekané frázování vzdáleně připomínající rapování, díky čemuž celá skladba vyznívá tak trochu v duchu CLAWFINGER. Přestože jsou po celou dobu opravdu velmi heavy, daří se jim tu a tam vymyslet i docela slušné melodie, takže např. titulní motiv z „I am Hungry“ mi v hlavě rotoval několik dní, než jsem se ho dokázal zbavit. V kapele panuje výborná souhra, jejich zvuk je kompaktní a naprosto homogenní, v každém okamžiku pak velmi dynamický a dostatečně razantní. Bez potíží dokáží měnit „gard“ a střídat drsné pasáže s klidnějšími, stejně jako výborně pracovat s dynamikou a rytmickými strukturami. Tím ale nechci vzbudit dojem, že to jsou nějací rozjitření vizionáři, kteří experimentují se vším co jim přijde pod ruku. Jejich hudba je velmi přímočará a jednoznačná, přesto díky výše vyjmenovaným vlastnostem není nijak stupidní, ani prvoplánová, což jistě většina z vás ocení. SOTL jsou velmi osvěžujícím zjevem na tuzemské metalové scéně a jejich debut „Messiah Symphony No. 1939“ je pořádnou porcí moderního metalu.