SKINDRED

Kill The Power

NAPALM RECORDS/COOKING VINYL – 48:35

crossover UK

Rok: 2014

<

Když v roce 2002 vyšel jejich výborný debut „Babylon“, hudební kritika nešetřila nadšením, ovšem pro jejich fanoušky to bylo jen logické pokračování předchozí kapely DUB WAR, na kterou SKINDRED úzce navazovali nejenom svým složením (kromě basáka stejná sestava), ale-i žánrovou orientací. Vysoce energický mix reggae, punku a thrashe nebyl ani v té době zcela běžnou záležitostí a pokud jste to navíc dělal tak dobře jako SKINDRED, nemohlo to zůstat bez odezvy. Přestože následující tři alba „Roots Rock Riot“ (07), „Shark Bites and Dog Fish“ (09) a „Union Black“ (11) nebyla vůbec špatná, jejich prvotinu ani jedno nepřekonalo a zdálo se, že kapela tak trochu ztrácí motivaci. Změnit by to ale mohla aktuální novinka „Kill The Power“, která podle mě aspiruje na jejich dosud nejlepší album. Už úvodní stejnojmenný otvírák vám utrhne hlavu a použije ji místo míčku na baseball. Hip-hopové tempo, dub stepové jiskření, hrubé metalové rify a nadupané Benjiho rapování s melodickými refrény, vás od začátku nakopne tím správným směrem. Výše zmiňované žánry jsou hlavními stavebními kameny babylónské věže SKINDRED a v některých skladbách ještě přidají i nezbytné reggae a nebo i trip hop (v úvodu „Playing With The Devil“), což ještě rozšiřuje už tak dost pestrou žánrovou paletu. Jejich hlavní devízu ovšem vidím v jejich schopnosti svařit všechny styly dohromady v jeden logický celek, který je navíc nabitý živelnou energií a vášnivými emocemi. Přidejte k tomu charismatického zpěváka Benjiho, který je opravdu ve formě a velmi snadno přechází od agresivního řevu k melodickým linkám. Jeho jamajský přízvuk se silným akcentem na černou hudbu (soul, reggae i funk a samozřejmě i rap a hip-hop) má v sobě něco hodně nakažlivého, takže když skoro popový refrén skladby „We Live“ podal Benji tak procítěně a s takovým zaujetím, okamžitě ji to zařadilo k mým nejoblíbenějším na albu. SKINDRED jsou zkrátka zpátky a jejich případný koncert by vás určitě neměl minout.