SKUNK ANANSIE

Black Traffic

100% RECORDS – 38:08

rock UK

Když se v roce 2009 začalo opatrně mluvit o tom, že by se jedna z nejlepších britských rock/metalových kapel poslední doby SKUNK ANANSIE mohla dát znovu dohromady a dokonce v původní sestavě, srdce mnoha fanoušků začala bít rychlejším tempem. Zhmotněním této naděje se pak o rok později stalo album „Wonderlustre“, které však bylo přijato se smíšenými pocity. Bývalá dravost ustoupila do pozadí a byla nahrazena decentním příklonem ke střednímu proudu, což však naštěstí SA zvládli důstojně a bez nutnosti spálit jejich staré desky. Navíc na živo to byla pořád pěkná jízda, takže pocity uspokojení nakonec převládly v obou táborech. Po dvou letech je tu tedy novinka „Black Traffic“, která je přece jen trochu dravější než zmiňovaný reunionový počin, tedy alespoň z počátku. První dvě skladby „I Will Break You“ a „Sad Sad Sad“ dávají vzpomenout na první tři alba, kdy v sobě ještě měli dost vzteku na to, aby ho probudili i ve vás. Ale jak deska pokračuje, tyto pocity se vytrácí a opět převládají spíše melodické skladby s rockovým podtextem, které můžete s klidem přes den přehrávat v rádiích a nikoho tím nevyděsíte. Dominantou SA je jako vždy černá zpěvačka Skin, která samozřejmě pořád zpívá úžasně, ale už do toho tak nešlape jako na prvních deskách, víc hlídá své emoce a nenechá se veřejně trhat na kusy, což samozřejmě chápu...ale stejně mi to chybí. Sem tam se ozvou decentní smyčce, střídmá elektronika, hlučné, ale nikoliv dravé kytary, důrazné, ovšem nikoliv burcující bicí...zkrátka „Black Traffic“ je inteligentní, rockové album s popovými ambicemi a zajímavými texty, které má rozhodně na to, zaujmout širší posluchačskou obec, ovšem skalním fanouškům prázdné místo v srdcích nezaplní.