SNAIL

Hypersensitivity

vl.nákl – 35:29

metal crossover ČR

Nepomucké SNAIL bych tedy rozhodně neoznačil za vzor pracovitosti (tedy alespoň co se hudby týká), protože za deset let co existují se zmohli jen na dvě desky, což tedy rozhodně není žádná smršť. Samozřejmě chápu, že pokud máš muziku jako koníčka a k tomu práci a rodinu, je docela honička to všechno zvládnout, ale i tak mi to přijde z jejich strany jako dost relaxovaný přístup. Rozhodně jim ale nechybí smysl pro humor a správné načasování. Svůj debut „Waste My Time“ např. pokřtili v květnu 2007 na pouť a svátek svatého Jana Nepomuckého v Coffeeshopu v Nepomuku. Nicméně s novou deskou se už tak nemazali a prostě ji předhodili svým fanouškům, ať si s ní nějak poradí. Z jejich hudby jsou docela zřetelně cítit vzory jakými se nechali inspirovat a kapely jako FEAR FACTORY, KORN, PRONG, MACHINE HEAD a mnoho dalších budou při jejím poslechu defilovat před vaším vnitřním zrakem, ale na druhou stranu bych v tom neviděl nijak zásadní problém. SNAIL ač inspirováni, si zachovali důstojnost a k nějakému bezostyšnému kopírování se nesnížili, takže si ten jejich post moderní metalový crossover můžete prostě užít, aniž by vás něco výrazně rušilo. Jedinou skladbou která vybočuje z výše popsaného vzorce je „Joker Waltz“, která má úplně jinou, skoro bych „keltskou“ náladu a je příjemným odlehčením uprostřed alba. SNAIL už za ty roky společného hraní nemusí řešit žádné zásadní technické potíže, ani ladit souhru (i když pořád je co zlepšovat) a tak bych vás jen rád upozornil na melodického a docela emotivního zpěváka, který však dokáže v případě potřeby i slušně přitvrdit, solidně nabroušené sedmistrunky a v neposlední řadě i dynamickou rytmiku. SNAIL jak vidno mají naprosto jasno v tom, jaká hudba se jim líbí a tak ji na základě svých vzorů prostě hrají, což je úplně v pořádku, jen z jejich první desky jsem měl pocit, že jejich ambice sahají trochu výš.

qwd