SOULFLY
The Song Remains Insane
UNIVERSAL cca 90 min
Styl: ethno metal core
Stát: Brazílie

Tak konečně se příznivci SOULFLY dočkali jejich prvního dvd, které nabízí opravdu komplexní pohled na tuto formaci, i když by možná bylo přesnější říci „fenomén SOULFLY“. Disk je rozdělen do několika sekcí. V první naleznete více jak hodinový sestřih z koncertů na různých místech světa (např. Švédsko, Polsko), převážně však z celkem nedávné doby, což je trochu škoda, osobně bych uvítal i starší záznamy, určitě by to bylo zajímavé srovnání. Ty ale nejspíš nebyly dostupné v odpovídající zvukové kvalitě, protože krátkých šotů na toto téma je jinak na tomto dvd více než dostatek. V každém případě ale ze záběrů přímo fyzicky vystupuje živelná síla jejich koncertů a SOULFLY jsou na nich v každém ohledu dokonale přesvědčiví. V druhém oddílu jsou k shlédnutí všechna jejich videa, což není žádný problém, protože mají celkem 4 (Bleed, Back To The Primitive, Seek´n´Strike a Prophecy). Následuje rozhovor s Maxem Cavalerou, jenž byl pořízen v různých časových obdobích, počínaje rokem 1998 až do dneška. Max vás během něho provede kompletní historií SOULFLY, celé je to doplněno dobovými fotografiemi, záběry z různých studiových sessions a nebo domácím videem. V další části jsou pro vás připraveny 3 bonusové klipy, které jsou ale ve skutečnosti záznamem koncertu na Dynamu Open Air (typoval bych to tak na rok 1999). Zvukově v trošku horší kvalitě, zato ale maximálně autentické, podle mě byli tehdy SOULFLY ve vrcholné formě. Ve skladbě „Attitude“ uctili památku Maxova tragicky zesnulého syna Dana Wellse, ve „First Commandment“ se k nim připojil zpěvák Chino Moreno (DEFTONES) a svým charakteristickým způsobem se prokvílel až do finále. Následující skladba „No Hope = No Fear“ je z trochu pozdějšího období z koncertu v Los Angeles. Poslední oddíl je na závěr vyhrazen 3 dosud nevydaným audio skladbám, což jsou ve skutečnosti remixy písní „Blow Away a Fire“. Toto duo pak doplňuje demo verze zatím posledního „hitu“ „Prophecy“ a na úplný závěr celého dvd nemůže chybět ani kompletní diskografie. Disk pochopitelně umožňuje jednotlivě sekce separovat a pustit si každou zvlášť a nebo spustit jako jednolitý blok, v němž se výše uvedené části navzájem prolínají. Jedná se tedy o velmi reprezentativní průřez tvorbou SOULFLY, který jistě nadchne všechny jejich fanoušky a dovolím si tvrdit, že ti kteří jimi ještě nejsou, se po shlédnutí tohoto záznamu jimi nejspíš stanou. Cenný dokument o jedné z nejoriginálnějších kapel na současné metalové scéně.