SPIRITUAL BEGGARS
Live Fire!
INSIDE OUT/MYSTIC koncert cca 90 min + bonusy
Styl: stoner rock Stát: Švédsko

Rok: 2005

První oficiální dvd stoner rockových hrdinů SPIRITUAL BEGGARS je na světě a jejich fanoušci mohou oslavovat, protože je rozhodně co. Záznam koncertu pochází z 10. dubna 2003 a odehrál se v londýnském klubu Mean Fiddler. SB vypadají na pódiu fantasticky, jako trochu zválenější a zpustlejší URIAH HEEP, co se ještě neprobrali z kocoviny. Nepravděpodobní prahipíci, co se nějakým evolučním omylem ocitli v našem současném světě. Kapela do toho buší od samého počátku a jejich zemitý a masivní stoner hard rock z minulého století okamžitě rozpohyboval osazenstvo klubu. Jakoby jste byli svědky společného jamu starých BLACK SABBATH, DEEP PURPLE a MONSTER MAGNET. Ti první jim dali do vínku hutnou zemitost, druzí pak skladatelskou rafinovanost a ti poslední rock and rollové charisma. Nový zpěvák JB se ukazuje být plnohodnotnou náhradou za Spice, po celou dobu koncertu je zcela suverénní, hlasově jistý a dokonale přesvědčivý. Michael Amott nadělá se svou kytarou tolik kraválu, jakoby v kapele byly kytary dvě a jeho sóla přicházejí vždy v pravý čas (a také v pravý čas končí). Klávesy Per Wiberga moc slyšet nejsou, drží se spíše v pozadí a hlavní melodickou linku přebírají až ve chvíli, kdy se Amott věnuje svým sólům. Bubeník Ludwig Witt s basistou Rogerem Nilssonem tvoří kompaktní a dostatečně výkonnou jednotku, která spolehlivě žene celou tu káru kupředu. Nejvíc skladeb zaznělo z tehdy aktuální desky „On Fire“ a také předcházející „Ad Astra“, ovšem kapela nezapomněla ani na své začátky a fanouškům předhodila skladbu „Blind Mountain“ z debutové desky „Another Way To Shine“ a také „Monster Astronaut“ a Euphoria“ z druhého alba „Mantra III“. V bonusech najdete rozhovor se zpěvákem JB a Michaelem Amottem, nezbytnou biografii s diskografií, hromadu fotek převážně z koncertů, dále pak dokument z turné 2003, což představuje záběry ze zákulisí, tour busu, focení, šaten, z natáčení pořadu pro BBC Session, koncertů ve Švédsku, Japonsku a také Řecku. Evropu reprezentuje jakási souhrnná mozaika z různých evropských štací a celé sekci dominuje okouzlující projev totálně nalitého bubeníka Witta, kolem něhož se všichni válejí smíchy a na pozadí hraje „Child In Time“ od DEEP PURPLE. Jo a abych nezapomněl, součástí dvd je i oboustranný plakát kapely.

Tech. data: obraz PAL, zvuk 2.0 Stereo, 5.1. Dolby Digital, bez titulků