STATIC X
Cannibal Killers Live
WARNER MUSIC
Styl: elektro metal Stát: USA

Elektro metalová drtička STATIC X vydává po čtrnácti letech existence první koncertní CD/DVD, což je skutečně s podivem. Jde o záznam koncertu z washingtonského klubu „The Big Easy“ , který připomíná trochu větší Roxy. Vystoupení proběhlo v létě loňského roku a toto vydání vám ho zprostředkuje jak na CD, tak-i DVD, přičemž ve spojení s obrazem má jejich show mnohem silnější účinek. STATIC X dnes hrají v podstatě v originální sestavě, pouze na postu bubeníka nahradil původního Kena Jaye současný Nick Oshiro, jehož projev je „live“ pěkně divoký. Ostatní z kapely, tzn. leader, kytarista a zpěvák Wayne Static, baskytarista Tony Campos a druhý kytarista Koichi Fukuda to s pohybem po pódiu nijak nepřehánějí, ale jejich vnitřní prožitek je maximální, stejně jako tempo celého koncertu, které je v pravdě strhující. Nejvíc skladeb (celkem deset) zaznělo z prvních dvou alb „Wisconsin Death Trip“ a „Machine“, čtyři pak z poslední studiovky „Cannibal“ a pouze tři z předchozích dvou celkem průměrných alb „Start a War“ a „Shadow Zone“.Na „živo“ zní STATIC X víc metalově a elektronické samply tvoří spíše druhou, ale o nic méně důležitou vrstvu jejich hudby. Práci se samply nejspíš svěřili do rukou zvukaře, jelikož žádný z hudebníků se během vystoupení žádným kroucení knoflíků nezabýval, čímž ho de facto povýšili na pátého člena kapely. Nechybí ani zadní projekce s abstraktními kinetickými obrazci a světelná show, kterou bych vzhledem k formátu kapely čekal přece jen o něco bohatší a nápaditější. Ale to je jen nepodstatná výtka k jinak skvělému koncertu, na kterém to kapele výborně šlape. STATIC X jsou zcela suverénní a dokazují, že i na „živo“ umí předvést stejný standard jako na studiové desce a ještě přidat něco navíc. A tak to má být! Jako bonus můžete brát dvanáct klipů, pěkně chronologicky seřazených od nejstarších po nejnovější.