STOLEN BABIES
There Be Squabbles Ahead
PLASTIC HEAD 49:14
Styl: world metal music Stát: USA

STOLEN BABIES vznikli na troskách souboru THE FRATELLIS a zpěvačka Dominique Persi kdysi prý pracovala jako kostymérka a maskérka v blíže nespecifikovaném německém kabaretu. Bubeník Gil a kytarista (a současně i basák)  Rani Sharonovi jsou dvojčata a celou partu doplňuje klávesák Ben Rico. Bez zajímavosti jistě není, že se Gil podílel na natáčení nového alba jazz metalové obludy DILLINGER ESCAPE PLAN „Ire Works“ a také na Maynardově sólovém projektu PUSCIFER! Své první demo STOLEN BABIES natočili v roce 2002 a album „There Be Squabbles Ahead“ je jejich první oficiální nahrávkou. Jakoby na ní do sebe absorbovali většinu rockových vlivů za posledních třicet let a přetavili je do bizarní směsice archaické elektroniky, punku, gothic rocku a metalu, ale s gustem přihodí i prvky kabaretu, šansonu a dokonce i balkánské dechovky! Hned v úvodní skladbě „Spill“ zní na začátku hammondky jak z nějakého hororu z 30. let, ale v zápětí se rozpoutá divoký punk s přesahy do alternativního rocku a metalu. A tak je to vlastně s každou skladbou. STOLEN BABIES se zásadně nedrží jednoho žánru a skáčou z jednoho do druhého, jako nadržený klokan kolem stáda říjných samiček. Výborná zpěvačka Dominique Persi je jako neposedný rarach napojený na atomovou elektrárnu, která jen s vypětím všech sil stačí dodávat dostatek energie. Její hlas má neskutečně mnoho poloh a vypadá to, jakoby do ní vstoupil duch Chrissie Hynde, Siouxsie Sioux, Niny Hagen a Daniho Filtha. Ze současných kapel jsou jim asi nejblíže DOG FASHION DISCO a THE DRESDEN DOLLS. Bláznivý žánrový koktejl, který ale přes svou křiklavou pestrost má hlavu i patu a je evidentní, že STOLEN BABIES  moc dobře ví co dělají.