ROLLING STONES
Rarities 1971-2003
EMI 79:30
Styl: rock Stát: UK

Rok: 2005

Jestli si myslíte, že objevit v zaprášených archívech nějaké zapomenuté a doposud nikdy nevydané nahrávky legendární britské čtveřice je naprostá blbost, máte absolutně pravdu. Naplnit název tohoto cd se tak Stones snaží pomocí znovu natočených, notoricky známých skladeb a nebo jejich „live“ verzemi, stejně jako hrstí cover verzí známých bluesových standardů. Jen pro ilustraci např. skladba „Tumbling Dice“ (původně z „Exile Of Main Street“) je zde v „živém“ provedení z roku 1995, stejně jako písnička „Wild Horses“ z alba „Sticky Fingers“ a nebo cover od WILLIE DIXONA „I Just Wanna Make Love To You“ (zde z roku 98), kterou ale Stones hrají na svých koncertech už od roku 1963. Dále tu naleznete mírně odlišné mixy novějších hitů, jako třeba „If I Was A Dancer, Mixed Emotions, Miss You a nebo Harlem Shuffle“, která je zajímavá hlavně tím, že se v doprovodném sboru objevil TOM WAITS (který tam ale stejně není moc slyšet). A tak jedinou skutečnou „raritou“ zůstává skladba „Through The Lonely Nights“, která se původně objevila v roce 1974 na B straně singlu „It´s Only Rock n Roll“ a cover verze skladby „Let It Rock“ od CHUCKA BERRYHO, jenž Stones nahráli v roce 1971 během svého vystoupení na universitě v Leedsu a jenž vyšla jako B strana singlu „Brown Sugar“. Takto by se dalo pokračovat skladbu po skladbě, pro ortodoxní fanoušky Stones tedy rozhodně nic nového pod sluncem, pro ty ostatní však myslím celkem příjemný výběr klasiků příslušného žánru, podaný trošku odlišným pohledem, než jak je většinou obvyklé.